هفت نکته که قبل از حضور در نمایشگاه باید به آنها توجه کنید

حضور در نمایشگاه همیشه یکی از بهترین راه های جذب مخاطب، جذب مشتری و تعامل با فعالان حوزه تجاری افراد بوده است. بر همین اساس حضور در نمایشگاه ها آداب و اصول ویژه ای دارد که باید به آنها توجه کرد. همین آداب و اصول به ظاهر ساده برای ایجاد ارتباط با مشتریان و جذب مخاطبان بیشتر در نمایشگاه ها بسیار مفید خواهد بود. با ما همراه باشید تا هفت نکته کاربردی که قبل از حضور در نمایشگاه ها باید به آنها توجه شود را مرور کنیم.

1- قبل از حضور در نمایشگاه ها ایمیل اطلاع رسانی بفرستید

از لیست ایمیل مشتریان و مخاطبانی که دارید استفاده کنید و برای تمامی آنها ایمیل اطلاع رسانی نمایشگاهی را بفرستید. اگر ایمیلی که می فرستید حاوی یک فایل ویدئویی برای معرفی نمایشگاه باشد نتیجه بهتری خواهید گرفت. در این صورت تمامی مخاطبان و مشتریان از حضور شما در نمایشگاه مطلع خواهند شد. هر چقدر بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت غرفه خود بکشید شانس فروش خود را بالا برده اید.

2- برای محصولات خود تخفیفات ویژه ای را در نظر بگیرید

یکی از بارزترین شگردهایی که غرفه داران برای جذب مشتریان انجام می دهند، در نظر گرفتن تخفیفات ویژه نمایشگاهی است که اگر در تورهای نمایشگاهی هم شرکت کرده باشید، نظیرش را دیده اید. یکی از جذاب ترین نوع این تخفیفات، اعمال آنها در قراردادهایی که در نمایشگاه می بندید. این نوع تخفیفات مشتریان را ترغیب به تصمیم گیری سریع تر می کند.

3- راه های ارتباطی با مخاطبانتان را به روز رسانی کنید.

این راه ها می توانند از وبسایت ها گرفته تا کارت ویزیت شما متغییر باشند. اما قبل از حضور در نمایشگاه یا برگزاری تورهای نمایشگاهی سعی کنید تمامی راه های ارتباطی خود را به روز رسانی کنید. متاسفانه در میان شرکت های ایرانی این مهم نادیده گرفته می شود که به هیچ وجه در سطح بین المللی شایسته نیست.  به روز بودن وبسایت، شبکه های اجتماعی و حتی کارت ویزیت شما از دیدگاه دیگران نشان دهنده این است که شرکت شما فعال و به روز است و اگر غیر از باشد، مخاطبان نمایشگاه توجهی به شرکت و محصولات شما نخواهند داشت.

4- تصاویری از فعالیت های نمایشگاه هایی خود را به اشتراک بگذارید.

در خلال حضور در نمایشگاه و پیش از آن از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید و محتوای مربوطه را به اشتراک بگذارید. این کار به شما اجازه خواهد داد، توجه مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. حتی با نمایش دادن ثانیه شمار به شروع نمایشگاه می توانید مخاطبان را ترغیب به دنبال کردن پست های خود کنید.

5- در روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه را به مخاطبانتان یاد آوری کنید.

یادآوری کردن این موضوع که نمایشگاه نزدیک است می تواند به کسانی که قصد همراه شدن با تورهای نمایشگاهی یا حضور در نمایشگاه ها را دارند، گوشزد می کند که نمایشگاه را از دست ندهند. این مخاطبان نیاز دارند که در روزهای منتهی به نمایشگاه یک ایمیل یا یک پیامک کوتاه دریافت کنند. البته نباید از فعالیت های شبکه های اجتماعی نیز غافل شد.

6- در کاتالوگهای خود محصولات یا خدمات جدید را معرفی کنید

نشان دادن کاتالوگ های قدیمی با محصولاتی که تاریخ مصرفشان گذشته است، می تواند به کسب و کار یا شرکت شما آسیب برساند. شرکت یا سازمانی که در نمایشگاه ها محصول جدیدی برای ارایه ندارد، محکوم به شکست است. پس قبل از حضور در نمایشگاه ها به اصلاح محصولات خود بپردازید و اگر قادر به اصلاح آنها نیستید، اطمینان حاصل کنید تا کاتالوگ های محصولاتتان حتما به روز رسانی شده باشند.

7- بعد از اتمام نمایشگاه از مخاطبان خود تشکر کنید

بعد از حضور در نمایشگاه به وسیله شبکه های اجتماعی و فرستادن ایمیل از بازدید کنندگان غرفه خود تشکر کنید. این کار راه را برای تعامل با مخاطبان باز می کند.

نکات ذکر شده فوق تنها بخش کوچکی از نکات کاربردی است که باید قبل از حضور در نمایشگاه به آن توجه کنید. این نکات بسیار کاربردی را رعایت کنید تا میزان موفقیت خود را در نمایشگاه بالا ببرید. اگر قصد همراه شدن با تورهای نمایشگاهی اروپا را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا تجربه ای جدید را در خلال این نمایشگاه ها کسب کنید.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی