چند نکته از تکنیک های مذاکره در بازدیدهای نمایشگاهی

بازدید از نمایشگاه های بین المللی که در آنها از شرکتهای بزرگ دنیا دعوت به عمل می آید.یکی از مزایای همراه شدن با تورهای نمایشگاهی و حضور در میان شرکت های بزرگ، این است که می توانید با بزرگان حوزه کاری خود دیدار کنید و در مورد مسائل کاری مذاکره کنید. این مذاکرات مبنای توسعه و پیشرفت شغلی شخص شما و توسعه سازمان شما قرار می گیرد. بنابراین موضوع استفاده از تکنیک های مذاکره در خلال بازدید از نمایشگاه ها در این مقاله به موضوع مهم تکنیک های مذاکره خواهیم پرداخت که بی شک برای هر بازدیدکننده ای مهم خواهد بود.

 

کارت ویزیت خود را به درستی تهیه کنید

کارت ویزیت همیشه یکی از معرفهای شما و سازمان شما است. اگر قصد دارید با تورهای نمایشگاهی همراه شوید بهتر است کارتی را تهیه کنید که مشخصات شما در یک سمت به زبان انگلیسی و در یک سمت به زبان مقصدی که نمایشگاه در آن برگزار می شود چاپ شده باشد. این کار فرصتی استثنایی را در اختیار شما قرار می دهد که در قدم اول به درستی خود را معرفی کنید.

بروشور یا کاتالوگ محصولات و خدمات خود را به درستی تهیه کنید

کاتالوگ محصولات با خدماتی که ارائه می دهد مانند کارت ویزیت بهتر است به دو زبان انگلیسی و زبان مقصد نمایشگاه شما تهیه شود. این کار به شما امکان می دهد تا به درستی محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید. با شناخت محصولات و خدمات شما مشتریان نیز این امکان را میابند تا به درستی با شما ارتباط برقرار کنند.

محل قرار خود را درست انتخاب کنید

معمولا محل قرار در غرفه ها انجام می شود اما به دلیل مراجعه بازدیدکنندگان بسیار به غرفه ها برای صحبت با مدیران و نمایندگان شرکت ها، محل مناسبی برای مذاکرات بیشتر و جزئی تر نیست. شما می توانید برای مذاکرات بیشتر در مورد موضوع خود، از نمایندگان شرکتها تقاضا کنید، در محل مخصوص جلسات خصوصی در نمایشگاه ها حضور یابند. رستوران های نزدیک نمایشگاه ها نیز محل های مناسبی برای انجام مذاکرات تکمیلی شما است.  شما برای نهایی کردن مذاکره و قرار داد خود نیاز به محیطی آرام دارید که به درستی جلسه مذاکره را پیش ببرید  و معمولا رستوران ها محل های خوبی برای این کار است.  

 

برای مذاکره روی زبان انگلیسی یا زبان مقصد مسلط باشید

اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید بهتر است برای انجام مذاکرات  از یک مترجم باتجربه که در زمینه شغلی شما فعالیت کرده است، استفاده کنید. از همین رو یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید به کار گرفتن یک مترجم تخصصی  در خلال مذاکره است.در تورهای نمایشگاه های بین المللی پیدا کردن یک مترجم خوب آسان نیست. قبل از شرکت در تورهای نمایشگاهی با یک مترجم با تجربه هماهنگ کنید که در روزهای نمایشگاه به مشکل برنخورید

در مورد نحوه پرداخت ها ، خرید و شرایط آن با وضوح کامل صحبت کنید

در طول مذاکره خود در مورد نحوه پرداخت و شرایط موضوع قرار داد خود واضح و با جزئیات کامل صحبت کنید. در مورد محل تحویل گرفتن محصولات و اجرای موضوع قرار داد می توانید از یک متخصص قرارداد ها کمک بگیرید. هیچ گاه بدون مطلع بودن از جزئیات قرار داد آن را نهایی نکنید.

در غرفه خود یک مترجم  با زبان محلی داشته باشید

اگر در نمایشگاه های بین المللی غرفه دار هستید بهتر است برای معرفی محصولات و خدمات خود از یک مترجم با تجربه که به زبان محلی مسلط است استفاده کنید. این مترجم به شما کمک خواهد کرد که به درستی محصولات خود را به بازدید کنندگان معرفی کنید و مستقیما روی فروش محصولات و خدمات شما تاثیر خواهد داشت.

 

صرف حضور در نمایشگاه های بین المللی و همراه شدن با تورهای نمایشگاهی به معرفی و فروش محصولات شما کمک نخواهد کرد. برای حضور در نمایشگاه ها باید برنامه درستی را طرح ریزی کرده و آن را به درستی و به طور دقیق اجرا کنید. تورهای نمایشگاهی فرصت استفاده از مزیت های نمایشگاه های بین المللی را در اختیار شما قرار خواهد داد.سعی کنید با رعایت اصول آمادگی برای مذاکره بهترین نتیجه را بگیرید.

 

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی