چگونه شانس دریافت ویزای خود را افزایش دهید ؟!

چگونه شانس دریافت ویزای شنگن خود را افزایش دهیم؟!

برای سفر به برخی از کشورهای اروپایی فقط نیاز به دریافت ویزای شنگن کافی می‌باشد. 26 کشور عضو این پیمان، جهت سهولت رفت‌وآمد شهروندان کشورهای عضو، قوانین مربوط به بررسی پاسپورت در مرز را حذف نموده‌اند. شهروندان غیر اروپایی که قصد سفر به کشورهای عضو پیمان شنگن را دارند، می‌توانند با دریافت ویزای شنگن به تمامی کشورهای عضو سفر کنند.

نوع رایج ویزای شنگن درخواستی شهروندان ایرانی برای سفر به اروپا، ویزای توریستی یا نوع C می‌باشد. برای دریافت این نوع ویزا احتیاج است مدارک و تعهداتی به سفارت‌خانه کشور مقصد ارسال نمود. اگر قصد سفهر به چند کشور دارید، ویزای درخواستی باید از سفارت‌خانه کشوری که دروهله نخست به آن سفر می‌کنید، اقدام گردد، زیرا مآموران مرزی سایر سایر کشورها قانونا این حق را دارند که از سفر جلوگیری کنند.

علاوه‌بر ویزای تورسیتی نوع C ویزای شنگن دارای سه نوع ویزای دیگر می‌باشد.

برای دریافت ویزای شنگن، سفارت‌خانه‌ها مدارکی مختلفی تقاضا می‌کنند تا 1. از بازگشت مسافر به کشورش اطمنیان حاصل کند، 2. از تمکن مالی و تأمین هزنیه‌های سفر متقاضی در هنگام سفر مطمئن بشوند. گاهی اوقات مشاهده است که افرادی با مدارک به ظاهر کامل و سطح مالی بالا، به دلیل نداشتن مشاوان متخصص و زبده در امر مهاجرت از دریافت ویزا محروم مانده‌اند ولی از طرفی افرادی با مدارک کامل و سطح مالی متوسط با داشتن مشاوره‌ و راهنمایی‌های صحیح موفق به دریافت ویزای شنگن شده‌اند.طریق اقدام و پرکردن فرم‌ها و ارائه مدارک در سفارت‌خانه کلید موفقیت در دریافت ویزای محسوب می‌شود.

با ما باشید تا با راهنمایی صحیح شانس دریافت ویزای شنگن خود را افزایش دهید.

 

1-مدارک را به طور کامل ارائه بدهید

مدارک را به طور کامل ارائه بدهید. هر آنچه که خواسته‌ی سفارت‌خانه است را ارائه دهید، تا هنگام بررسی افسر ویزای شنگن نقضی در پرونده یافته نشود. همچنین مدارک ارسالی باید دقیق و به طور کامل باشند.

2-در هنگام پر کردن فرم‌های مخصوص سفارت‌خانه، صداقت کامل داشه باشید

 هر آنچه که خواسته شده است را بنویسید، حتی اگر بنا به تضور خودتا از حد استاندارد پائین‌تر باشد. با مشاهده کوجکترین تناقص بین اطلاعات گزارش شده و واقعیت، پرونده شما رد خواهد شد.

3-نحوه پرگردن فرم‌ها

 در هنگام پر کردن فرم‌ها، به این نکته توجه داشته باشید که فرم‌ها باید به نحوی پر بشوند که افسر ویزای شنگن، نسبت به اعطای ویزا به شما متقاعد شود. نکته‌ای که از نظر خیلی‌ها بی ‌اهمیت جلوه می‌کند. در این مورد است که گاهی برخی افراد برخلاف تصوراتشان مبنی که قادر به دریافت ویزای شنگن هستند، ناموفق می‌شوند. نقش یک مشاور و راهنمای خوب اینجا نشان دیده می‌شود.

4-هدف از سفر را به طور کامل شرح دهید

افسر ویزا باید از قصد سفر شما آگاه بشود، تا شما را واجد شرایط دریافت ویزای شنگن بداند. در این مرحله نیاز به مشاوری که نسبت به قانع ساختن افسر ویزا، راهنمایی کند، نمود می‌یابد

5-مناسب بودن گردش حساب

یکی از مدارکی که باید به سفارت‌خانه‌ها ارائه بدهید، گردش مالی شش ماهه اخیر است، تا ورودی و خروجی‌های حساب شما بررسی بشود. گردش حساب باید به گونه‌ای باشد تا افسر ویزای شنگن، نسبت به اعطای ویزا متقاعد بشود.

6-اطمینان دادن بابت بازگشت

یکی از مواردی که افسران ویزای شنگن نسبت به آن حساس هستند، بازگشت مسافر به کشورش می‌باشد. باید افسر ویزا از بازشگت مسفارین اطمینان حاصل کنند.

7-داشتن تمکن مالی

برای دریافت ویزای شنگن، باید مبلغمورد نظر کشور مقصد درمورد هزینه‌های سفر شما حاص بشود، تا افسر ویزا اطمینان حاصل کند، شخص متقاضی، از نظر مالی توانمند است تا بتواند هزینه‌های سفر خود را پرداخت نماید.

8-اعتبار و سلامت گذرنامه

نکته‌ی حائز اهمیتی که شاید نادیده گرفته بشود، مخدوش نبودن گذرنامه می‌باشد. گذرنامه نباید دارای خدشه‌ای باشد. همچنین هنگام درخواست ویزا از مدت اعتبار گذرنامه باید شش ماه باقی مانده باشد. نکته‌ی دیگر، گذرنامه باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.

9-داشتن بیمه سفر

این بیمه باید تا سقف مبلغ پنجاه هزار یورو را پوشش دهد. نبود بیمه مسفارت، باعث توقف فرآیند دریافت ویزای شنگن خواد شد.

10-اقدام به موقع برای دریافت ویزای شنگن

از شش ماه تا 15 روز قبل از سفر می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام نمایید. البته هر چی زودتر اقدام به دریافت ویزا نمایید بهتر است. س بهموقع دست به کار بشوید تا بخاطر عدم دریافت ویزای شنگن از سفر بازنمانید.

سخن پایانی

موارد بالا نکات کلیدی جهت دریافت ویزای شنگن می‌باشند. با راهنمایی و مشاوره صحیح می‌توان با شرایط معمولی نیز اقدام به دریافت ویزای شنگن نمود. گاهی اوقات برخی افراد به دلیل عدم توجه به مشاوره صحیح، مرتکب اشتباهاتی کوچک می‌شوند که منجر به عدم دریافت ویزای شنگن می‌شود.

 

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی