چگونگی استفاده حداکثری از حضور در نمایشگاه

حضور در نمایشگاه های بین المللی همیشه یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات بیشتر در مورد حوزه تخصصی افراد بوده است. دستاوردهای جدید و پیشرفت های صنعتی و علمی از مقوله هایی است که در نمایشگاه ها به آن پرداخته می شود. در کنار اطلاع رسانی که به دست متخصصین هر حوزه در نمایشگاه های مختلف انجام می شود، افراد می توانند با نمایندگان شرکت های مختلف نیز دیدار کنند و به این صورت ارتباطات خود را گسترش دهند. در این مقاله به بررسی نکاتی می پردازیم که می تواند روی عملکرد شما در بازدید از نمایشگاه های بین المللی اثر منفی داشته باشد. این اشتباهات اثر منفی بر دیده شدن و میزان فروش شما در نمایشگاه ها را به همراه خواهد داشت. اگر قصد دارید فقط با تورهای نمایشگاهی همراه شوید، این مطالب را بخوانید تا شما نیز بتوانید از شرکت در نمایشگاه حداکثر بهره را ببرید.

عدم پیگیری گفتگوها و تعاملات در نمایشگاه ها

اگر گفتگویی در نمایشگاه انجام شده است پس از اتمام نمایشگاه باید پیگیری شود. نباید از زمان نمایشگاه تا پیگیری مدت زمان زیادی بگذرد. این امر باعث می شود ارتباط ایجاد شده بین شما و نماینده شرکتی که با او گفتگو کرده اید کم رنگ شود. از سوی دیگر پیگیری باید در جهت صحبتهای انجام شده صورت گیرد و اگر به منظور دیگری انجام میشود تاثیر زیادی نخواهد داشت.

گفتگوها و تعاملات

به کار گیری نمایندگان و فروشندگان بی تجربه

تجربه حضور در نمایشگاه برای نمایندگان شرکت کننده در نمایشگاه ها الزامی است. به خاطر داشته باشید نمایندگانی که به زبان بین المللی مسلط نیستند در میزان فروش شما تاثیر چندانی نخواهند داشت . اگر قصد شرکت در نمایشگاه های بین المللی را دارید در غرفه خود حتما از نمایندگان با تجربه و متخصص استفاده کنید. تاثیر ارتباط درست نمایندگان مناسب را وقتی با تمام وجود درک خواهید کرد که میزان فروش شما بعد از نمایشگاه افزایش خواهد یافت.

عدم معرفی محصول و ایده جدید

نمایشگاه ها برای تعامل و معرفی محصول یا ایده ای جدید در جهت رشد صنعت یا حرفه مورد نظر است. اما وقتی ایده ، طرح یا محصول جدیدی را ندارید که معرفی کنید از ایده های دیگر رقبا الهام بگیرید. در نظر داشته باشید برای شرکت در نمایشگاه ایده جدیدی در محصول و خدمات خود ارائه دهید تا همواره سازمان خود را به عنوان سازمانی نوآور و فعال معرفی کنید. توجه کنید که اگر محصول یا خدمت طراحی شده برای بازار حال حاضر کارایی ندارد،آن را معرفی نکنید زیرا هزینه و زمان شما را هدر خواهد داد.

سخن پایانی

حضور در نمایشگاه ها و شرکت در تورهای نمایشگاهی بین المللی یکی از موثرترین راه های باقی ماندن در دایره رقابت های کسب و کار ها است. از این رو برنامه ریزی درست برای این امر مهم یکی از بنیادی ترین اموری است که باید توسط مدیران سازمان ها و شرکت ها صورت گیرد. تورهای نمایشگاهی و یک برنامه ریزی منسجم و فکر شده می تواند گام بلندی در جهت تحقق اهداف شما باشد. شما همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورهای نمایشگاهی میتوانید با کارشناسان با تجربه ما تماس بگیرید.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی