تور های اروپا
تور های اروپایی با تورک تراول

اصول کلی

آلمان بزرگترين اقتصاد اروپا و جايگاه چهارم توليد ناخالص داخلي (نرخ تبديل ارز) و پنجمين توليد ناخالص داخلي (برابري قدرت خريد) را در جهان دارد. آلمان از بنيانگذاران اتحاديه اروپا و حوزه يورو است. جايگاه اقتصادي اين كشور در جهان بعد از انقلاب صنعتي و همزمان با تشكيل آن مطرح شد و تا به امروز از آن به عنوان يك كشور پيشرو و نوآور و همچنين سرمايه‌گذار در پروژه‌هاي تحقيقاتي اسم برده مي‌شود.

  • اقتصاد آلمان، از سيستم اقتصاد اجتماعي بازار پيروي مي‌كند.
  • در سال ۲۰۱۴ اين كشور ركورد بيشترين مازاد تجاري دنيا را به ارزش ۲۸۵ ميليارد دلار ثبت كرد آلمان همچنين در سال ۲۰۱۴ با صادراتي معادل ۱٫۱۳ تريليون يورو (۱٫۲۸ تريليون دلار) سومين صادركنندهٔ بزرگ در دنيا از لحاظ كالا و خدمات بوده‌است۷۰٪ توليد ناخالص داخلي آلمان به بخش خدمات، ۲۹٫۱٪ درصد به صنعت و ۰٫۹٪ به كشاورزي اختصاص دارد.
  • صادرات اين كشور ۴۱٪ از توليد ملي را شامل مي‌شوند ده محصول اول صادراتي آلمان عبارتند از: خودرو، ماشين‌آلات، محصولات شيميايي، محصولات الكترونيك، تجهيزات الكتريكي، مواد دارويي، تجهيزات حمل و نقل، فلزات، محصولات خوراكي و پلاستيك. ۵۰٪ انرژي آلمان از سوزاندن زغال‌سنگ يا سوخت‌هاي فسيلي بدست مي‌آيد.
  • در حال حاضر ۲۷٪ نيروي برق مصرفي در آلمان از انرژي‌هاي تجديدپذير توليد مي‌شود. ۹۹٪ شركت‌هاي آلماني، شركت‌هاي با اندازهٔ كوچك و متوسط هستند كه عمدتاً بصورت خانوادگي اداره مي‌شوند. در ميان ۵۰۰ ابرشركت بزرگ دنيا از لحاظ درآمد، دفتر مركزي ۵۳ شركت در آلمان قرار دارد كه از ميان آن‌ها مي‌توان از فولكس‌واگن، آليانتس، دايملر، بي‌ام‌و، زيمنس، BASF، ميونيك ره، ا.آن، باير و ار.وه. ئه نام برد. آلمان همچنين ميزبان بزرگ‌ترين نمايشگاه‌هاي دنياست و دو سوم نمايشگاه‌هاي معتبر دنيا در اين كشور برگزار مي‌شوند. بزرگ‌ترين نمايشگاه‌هاي سالانه و كنگره‌هاي اقتصادي در اين كشور در شهرهايي همانند هانوفر، مونيخ، فرانكفورت و برلين برگزار مي‌شوند. آلمان تنها كشور در بين پنج صادركننده بزرگ اسلحه در دنياست كه عضو دائمي شوراي امنيت سازمان ملل نيست. اكثر افراد شاغل (۷۳٫۵۳ درصد) در بخش خدمات در آلمان به كار گرفته شده‌اند از جمله در حمل و نقل، هتل‌ها و رستوران‌ها، خدمات اجتماعي و بهداشت و درمان، مسكن و بخش مالي. بخش توليد ۲۴٫۴ درصد از نيروي كار را در خود دارد كه در حوزه‌هايي نظير شيلات، كشاورزي و جنگلداري مشغول هستند. نرخ بيكاري در اين كشور در فوريه ۲۰۱۴ برابر ۵٫۱ درصد بوده‌است.

واحد پول آلمان

 

مارك آلمان به آلماني، واحد پول آلمان غربي و پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ (ميلادي) واحد پول آلمان متحد است. اين پول در سال ۱۹۴۸ يعني با اشغال آلمان توسط متفقين به جاي رايشز مارك واحد پول رايش سوم رايج شد و در سال ۲۰۰۲ با آمدن يورو، جاي خود را به واحد پول اروپايي داد.صادرات و واردات در آلمان

 

ملاقات ها در آلمان بسيار جدي گرفته مي شود و آن ها به جزئيات توجه ي زيادي مي كنند. ميزان رسميت جلسات براي كساني كه با اين فرهنگ آشنايي ندارند تعجب آور خواهد بود. هدف اين جلسات هم رسيدن به نتايج كاملاً عيني و ملموس مي باشد. در معاملات تجاري آلمان آنچه اهميت دارد اين است كه براي پيشنهادهاي كاري خود، بتوانيد به قدر كافي، داده و اطلاعات قابل دفاع ارائه دهيد، چرا كه آلمان ها به شدت براي تفكر تحليلي و توضيحات منطقي ارزش قائلند. به هنگام مذاكره با آلماني ها نبايد از ارتباطات غير مستقيم يا اغراق استفاده كرد. فرهنگ تجاري آلمان داراي سلسله مراتب كاملاً مشخص و دقيق است و در آن مسئوليت ها براي هر فرد و واحد سازماني به دقت مشخص شده است. در جلسات ملاقات تجاري آلمان ها رسم بر اين است كه نفر ارشد تيم ابتدا وارد اتاق جلسه شود، هرچند در جلسات با رسميت كم تر، اين موضوع اهميت زيادي ندارد.

  • آلماني هارقابتي، جاه طلب، و مذاكره كنندگان سختي هستند.
  • آلماني ها در مورد بروز احساسات شان بسيار مستقيم، رك و صادق هستند.
  • آلماني ها به شدت به حفظ حريم خصوصي خود حساسند. سوالات شخصي از قبيل موضوعات مربوط به شغل، حقوق، سن، خانواده و بچه ها را از آن ها نپرسيد.
  • اگر درخواست قرار ملاقات با آن ها را داريد، نامه شما بايد بهزبان آلماني نوشته شده باشد.
  • وقت شناسي بسيار جدي گرفته مي شود. اگر با تاخير به جلسه مي رسيد حتما تلفن بزنيد و توضيح مناسبي ارائه دهيد. در غير اينصورت روابط شما با مشكل جدي روبه رو خواهد شد.
  • مذاكرات تجاري، كاملاً تحليلي و بر اساس واقعيت ها مي باشد. ارائه ي اطلاعات براساس نمودارها، استدلال ها، و آمار با استقبال رو به رو مي شود.
  • در تجارت آلمان، روي توافق شفاهي با فرد حساب باز مي كنند. يعني اگر به توافق شفاهي برسند آن را جدي تلقي مي كنند.
  • در كنار جلسات رسمي،مهماني هايي هم براي شناخت بيشتر يكديگر برگزار مي شود. آن ها به همكاران آلماني خود اجازه مي دهند تا در مورد قابل اعتماد بودن شما اظهار نظر كنند.
  • مقامات افراددر آلمان بسيار اهميت دارد. بنابراين بايد نامه هاي خود را براي ارشدترين فرد بنويسيد و در كنار نام او، عنوان شغلي اش را نيز ذكر كنيد.
  • سلسله مراتب مهم است. تصميمات در عالي ترين سطح سازمان گرفته مي شود. زير دستان به ندرت با تصميمات رئيس در جمع مخالفت مي كنند يا آن را مورد نقد قرار مي دهند.
  • به خاطر اينكه رسمي هستند و به سلسله مراتب اهميت مي دهند، از عناوين و نام خانوادگي براي خطاب قرار دادن افرادي كه نمي شناسند استفاده مي كنند.
  • تصميم گيري به آرامي انجام مي شود و به تمام جزئيات توجه مي شود. در واقع آن ها جزئيات محور هستند. بنابراين انتظار نتايج سريع را نداشته باشيد. هر جنبه از پيشنهادي كه مي دهيد توسط مديران مختلف مورد بررسي قرار مي گيرد.
  • سرعت تصميم گيري در آلمان كم تر از ساير كشورهاي اروپايي است. اگر آلمان ها احساس كنند كه شما عجله داريد و صبور نيستيد، احساس مي كنند كه به اندازه كافي تعهد نداريد يا حرفه اي نيستيد.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی