تور های اروپا
تور های اروپایی با تورک تراول

آب و هوای اتریش

شرق كشور خشك تر از غرب آن است.

و به طور كلي در زمستان سردتر در تابستان گرم تر و در عين حال مرطوب‌تر از نواحي آلپي است. نواحي كه بيش از ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد در تمامي سال پوشيده از برف است. آب و هواي اتريش معتدل است.

شما مي توانيد چهار فصل سال را به خوبي حس كنيد. تابستان ها در اتريش گرم و زمستان ها سرد با بارشي نسبتا” كافي است. اتريش از جمله مناطق آب و هوائي معتدل محسوب مي‌شود كه در هر فصل سال جاي مناسبي براي سفر مي‌باشد. اتريش در منطقه معتدل و مسير آب و هوايي اروپاي ميانه كه از آب و هواي آتلانتيك و قاره اي تأثير مي‌پذيرد، قرار گرفته. هر فصل سال نمايشگر دما و آب وهواي مخصوص همان فصل مي‌باشد. آب و هواي اتريش قاره اي بوده كه از آب و هواي قسمت جنوبي اروپاي شرقي كه از دنا تا تأيز كشيده شده ، تأثير مي‌پذيرد.

در اين منطقه بارش اندك، تابستان‌ها گرم و زمستان سرد معتدل مي‌باشد. در مناطق كوهستاني آب و هواي پر بارش كوه‌هاي آلپ به چشم مي‌خورد. زمستان در اين مناطق طولاني مي‌باشد. در مابقي استان‌ها آب و هواي مخصوص اروپا ( آب و هواي ميان دريا و قاره‌اي) ديده مي‌شود كه آب و هواي متأثر از آتلانتيك در جنوب و قاره‌اي جنوب شرقي را نيز در بر مي‌گيرد.

زمان مناسب براي سفر به اتريش

 

به طور كلي اتريش آب و هواي اقيانوسي داد كه تابستان‌هاي اين كشور از اوايل ژوئن تا اواسط سپتامبر آغاز مي‌شود. در بعضي از سال‌ها آب و هواي گرم و گاهي همراه با بارندگي خواهد بود. دماي هوا در ماه هاي جولاي و آگوست به 25 درجه سانتي گراد و در پاره‌اي از وقت ها به 30 درجه ي سانتي گراد مي رسد. زمستان‌ها در اتريش در منطقه‌هاي كم ارتفاع سرد و در مناطق كوهستاني بسيار سرد و نا ملايم مي‌شود به طوري كه دماي هوا به منفي 10 درجه سانتي گراد مي‌رسد. زمستان‌ها در كشور اتريش از ماه دسامبر تا مارس ادامه‌دار است.

در مناطق مرتفع دماي هوا سرد تر و طولاني‌تر از ديگر مناطق حاكم است. جالب است بدانيد كه در مناطق آلپي و كوهستاني حتي در فصل تابستان دماي هوا در شب‌ها سرد است، همچنين قسمت‌هاي آلپي هوا مرطوب‌تر و قسمت جنوب شرقي خشك و آفتابي مي باشد. قسمت هاي كوهستاني اتريش به دو بخش گردشگري تقسيم مي گردد يكي فصل تابستان براي علاقه‌مندان به پياده‌روي و بازديد از جاذبه‌هاي طبيعي و ديگري فصل زمستان براي آن دسته از افرادي كه به اسكي و ورزش‌هاي زمستاني علاقه دارند.

آن دسته از گردشگراني كه مي‌خواهند در آب و هواي گرم سفر كنند، بهترين زمان سفر به اتريش ماه آوريل تا اكتبر مي‌باشد. تابستان‌هاي در اتريش گرم اما گرماي آن به هيچ عنوان طاقت‌فرسا نيست و كاملاً ملايم است. اگر هم به ورزش اسكي علاقه داريد بهترين زمان از ماه نوامبر تا آوريل است.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی