آب و هوای بلژیک

آب و هوای بلژیک

كشور بلژيك به دليل داشتن آب‌وهواي معتدل داراي آسماني صاف و تميز است. تپه‌هاي موجود در قسمت مناطق شرقي بلژيك به دليل بارش و رطوبت بالا و همچنين هواي سرد اغلب در بهار و تابستان سرسبز بوده و داراي طبيعت رؤيايي و چشم‌نوازي هستند. اغلب تپه‌ها در شرايط آب‌وهواي بلژيك به‌خصوص در فصل زمستان پوشيده از برف است و در فصل تابستان و بهار با گل‌ها و درختان سرسبز زيبا پوشيده شده‌اند. بنابراين اين‌گونه مي‌توان بيان كرد كه آب‌وهواي بلژيك در شرايط فصلي متفاوت در نقاط مختلف اين كشور داراي ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي است.

به دليل اينكه كشور بلژيك داراي مساحت كوچكي است بنابراين مي‌توان بيان كرد كه تغييرات آب‌وهواي بلژيك به‌صورت منطقه به منطقه است. با توجه به‌قرار گرفتن در حاشيه اقيانوس اطلس و همچنين درياي شمال كشور بلژيك اغلب داراي تابستان‌هاي سرد و همچنين زمستان‌هاي معتدل است. البته بايد يادآور شويم كه تأثيرات دريايي و اقيانوس اطلس اغلب در داخل اين كشور محدود است. بادهايي كه از سمت شرق به اين كشور مي‌وزند، با خود آب‌وهواي نسبتاً گرم و خشك را در فصل تابستان به همراه مي‌آورند ولي در فصل زمستان همچنان درجه حرارت به زير صفر مي‌رسد. بنابراين مي‌توان بيان كرد كه آب‌وهواي بلژيك داراي شرايطي متفاوت است.

زمان مناسب براي سفر به بلژيك

 

فصل سفر در بلژيك از اواسط آوريل تا اواسط اكتبر و فصل پرگردشگر سال ماه‌هاي جولاي و آگوست است. در اين دو ماه آب‌و‌هواي بلژيك در بهترين شرايط خود قرار دارد اما جمعيت گردشگران و به دنبال آن هزينه‌ي سفر بيشتر است. البته ساير ماه‌ها غير از جولاي و آگوست هم براي سفر در بلژيك مناسب هستند.

مزيت سفر در فصل‌هاي خلوت سال اين است كه علاوه بر پروازها، رستوران‌ها و هتل‌ها هم ارزان‌تر مي‌شوند و البته چون مشتري كمتر است، توجه بيشتري به آنها مي‌شود. علاوه بر اين، رويدادهاي جذابي هم در اين فصل‌ها برگزار مي‌شود كه از شركت در آنها لذت خواهيد برد. مثلا در ماه آوريل فستيوال‌هاي موسيقي در بروكسل برگزار مي‌شود.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی