آب و هوای سوئد

آب و هوای سوئد

به خاطر جريانات گرم خليجي (warm Gulf Stream) آب و هواي سوئد معتدل است.

فصل بهار بين ماه هاي March/April ( تقريبا در اوايل ارديبهشت ) و تابستان در بين June/August (تقريبا بين تيرو شهريور) آغاز مي شود.

در November/December (معادل مهر و آذر) زمستان سوئد شروع مي شود و تا اواخر ماه اسفند (February) ادامه پيدا مي‌كند.

در November/December (معادل مهر و آذر) زمستان سوئد شروع مي شود و تا اواخر ماه اسفند (February) ادامه پيدا مي‌كند.

در منطقه Svealand كه از استكهلم تا جنوب شرقي سوئد ادامه دارد آب و هوايي نرمال تر نسبت به ساير نقاط حاكم است اين منطقه كمي از ناحيه جنوبي Götaland سرد تر است و در زمستان تا اواخر بهمن ميانگين برودت در آن نزديك به صفر است و تقريباً در تمام زمستان بارش برف در اين ناحيه ادامه دارد.

اين ناحيه از نواحي بسيار محبوب در حوزه ورزش هاي زمستاني در كشور سوئد است و پيست هاي اسكي بسيار معروفي چون Romme Alpin در اينجا قرار دارد. اما علي رغم چنين محبوبيت ورزشي و توريستي، جمعيتي كمي در اين ناحيه ساكن است و مردم سوئد ترجيح مي دهند در نقاطي با آب و هواي ملايم تر زندگي كنند.

Norrland يا همان مناطق شمالي نيز از مناطق كم جمعيت در كشور سوئد است. آب و هواي اين ناحيه شبيه همان چيزي است كه اكثر مردم دنيا از سوئد در ذهن دارند. آب و هوايي بسيار سرد و هميشه برفي! آب و هواي سوئد در سرزمين شمالي سرد و خشك است. اينجا زمستان هاي بسيار سردي دارد ميانگين هوا در بيشتر ماه هاي سال پايين صفر است. زمستان ها بسيار طولاني است و روشنايي روز سهم كمي از 24 ساعت را به خود اختصاص مي دهد دماي هوا در Norrland از 15 درجه زير صفر تا 30 درجه زير صفر مي رسد!

زمان مناسب براي سفر به سوئد

 

بهترين زمان براي سفر به سوئد در اوايل تابستان به ويژه ماه ژوئن مي باشد. در صورتي كه در ماه ژوئن به سوئد سفر كنيد قادر خواهيد بود فعاليت‌هاي بيرون از منزل متنوعي را تجربه كنيد.

در عين حال از آب و هواي گرم و ساعت‌هاي طولاني روشنايي نيز لذت ببريد. ماه هاي مي و جولاي هم در كنار ماه ژوئن، ماه‌هاي جايگزين فوق العاده اي براي سفر به سوئد هستند.

ماه هاي جولاي و آگوست نسبت به اوايل تابستان، زمان‌هايي هستند كه در سوئد كمي پر هزينه تر هستند. در اين فصل‌ها، هواي سوئد به حدي مناسب است كه امكان فعاليت‌هاي خارج از فضاهاي داخلي مهيا است و توريست‌ها مي‌توانند از جاذبه‌هاي محيطي و برخي از اماكن ديدني سوئد كه در اين دوره ها به توريست‌ها خدمات مي دهند استفاده نمايند.

يكي ديگر از زمان هاي شلوغ در سوئد، زماني است كه محيط هاي ورزشي شلوغ براي مردم فعاليت هايي دارند. بر اين اساس اگر مي خواهيد از اين شلوغي ها دوري كنيد سعي كنيد در ماه هاي مارس و دسامبر كه فصل اسكي است به سوئد سفر نكنيد. ايده آل ترين زمان سفر به سوئد، در ايام كريسمس است كه شما قادر خواهيد بود از يك محيط رمانتيك زمستاني و همچنين فروشگاه‌هاي يزرگ اين كشور با حال و هواي كريسمسي بهره مند شويد.

يكي ديگر از پديده هاي جالب در سوئد و بيشتر بخش هاي اسكانديناوي، تغيير فصلي طول روز و شب است. در اواسط زمستان تاريكي غالب است. اين روزها و شب هاي تاريك به شب هاي قطبي معروف است. در اواسط تابستان نيز روشنايي روز پايدار است و در طول ماه هاي جولاي و ژوئن به ندرت شاهد تاريكي شب هستيد كه به اين پديده نيز نيمه شب تابستاني مي گويند.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی