آب و هوای سوئیس

آب و هوای سوئیس

سوئيس داراي آب وهواي معتدل است. برخي از افراد به اشتباه تصور مي‌كنند آب و هواي سوئيس بسيار سرد است و آن را با آلاسكا مقايسه مي‌كنند در صورتي كه به هيچ وجه چنين نيست. آب و هواي سوئيس به دليل اختلاف ارتفاعاتي كمي متغير است و كوهستاني بودن اين كشور موجب تفاوت‌هاي چشمگير آب و هوايي است.

به طور كل در زمستان به ندرت دما نزديك صفر مي‌آيد و در تابستان دما تا 30 درجه سانتي‌گراد نيز افزايش مي‌يابد. گرم‌ترين نقاط اين كشور شامل Montreux, Ticino و Valais است. در Ticino كه استاني ايتاليايي زبان است در سال 298 روز هوا آفتابي است. در Valais، هلو، انجير و گوجه فرنگي در باغ‌ها رشد مي‌كند.

زمان مناسب براي سفر به سوئيس

 

ماه‌هاي جولاي و آگوست است وقتي كه وضعيت هوا در مطلوب‌ترين شرايط خود قرار دارد و بهترين فصل سفر به سوئيس است.

بهترين آب‌و‌هواي سوئيس در فصل تابستان است. البته اين فصل، فصل شلوغ و پرگردشگر سال است. در ماه‌هاي سردتر براي سفر و انجام ورزش‌هاي زمستاني زمان مناسبي است.

ماه‌هاي جولاي و آگوست، شلوغ‌ترين فصل سال در اين كشور است و در اين ايام، آب‌و‌هوا بسيار مطبوع و ملايم است. اگر قصد داريد در اين فصل به سوئيس سفر كنيد با توجه به شلوغي بايد اقامتگاه خود را از قبل رزرو كنيد. در اين فصل، هاستل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و هتل‌هاي سوئيس به سرعت پر مي‌شوند. اگر دوست داريد از ازدحام جمعيت دور بمانيد، ماه‌هاي آوريل، مه، سپتامبر و اكتبر بهترين زمان براي سفر هستند. در اين ايام علاوه بر اينكه جمعيت گردشگران، كمتر است، آب‌و‌هوا هم نسبتا ملايم و قابل قبول است.

در فصل خلوت سال يعني از نوامبر تا مارس، از نظر مالي بسيار مناسب است. قيمت‌ها از ماه آوريل، كم كم بالا مي‌روند. برخي شهرها مانند شهرهاي بزرگ سوئيس مثل برن، زوريخ و ژنو، در تمام طول سال گران‌ هستند.

براي اسكي و اسنوبورد از دسامبر تا مارس خوب است. براي فعاليت‌هاي تفريحي فضاي باز و در هواي آفتابي و ملايم، از ژوئن تا سپتامبر براي سفر مناسب است. اين فصل از سال كاملاً براي فعاليت‌هاي تفريحي متعددي چون پياده‌گردي، قايق سواري كاياك و كانو و ساير فعاليت‌هاي كوهستاني، خوب است.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی