جغرافیای طبیعی در سوئد

جغرافیای طبیعی در سوئد

بخاطر نزديكي نيمه شمالي سوئد به قطب شمال و سرد بودن آب و هواي آن، اين قسمت جمعيت بسيار كمي را در خود جاي داده است و پديده خورشيد نيمه شب و به وجود آمدن شش ماه روز و شش ماه شب در آن مناطق وجود دارد و سالانه توجه ميليون‌ها توريست را به خود جلب مي كند. البته پديده خورشيد نيمه شب تنها در شمال سوئد قابل ديدن نيست بلكه در تمامي مناطقي كه جزو دايره قطبي باشند قابل رصد است. اين مناطق غير از شمالي ترين مناطق سوئد كه در دايره قطبي قرار دارند شامل مناطق شمالي كانادا، آلاسكا، نروژ، فنلاند، روسيه، ايسلند و جزيره گرينلند دانمارك نيز مي‌باشد.

شهرهاي مهم سوئد

  • استكهلم
  • شهر گوتنبرگ
  • شهر اوپسالا

جاذبه هاي ديدني سوئد

  • پايتخت آن استكهلم يكي از زيباترين شهرهاي دنياست كه به خاطر مدرن بودن، پيشرفته بودن و روي مد بودن در همه چيز از سبك زندگي گرفته تا فشن، ديزاين، خوراك و فناوري هاي پيشرفته مشهور است. سوئدي ها دوست دارند ادعا كنند كه استكهلم شهري است كه همه خصوصيات و زيبايي‌هاي يك متروپوليس بين‌المللي را دارد. در اين شهر رفت آمد آسان است و هوا پاك و آب تميز و زلال است.
  • جزيره گاتلند يكي از مقاصد اصلي گردشگران در سوئد است. اين جزيره در درياي بالتيك قراردارد. جاذبه‌هاي ساحلي آن فراوان است و مي‌تواند در اين جزيره سواحلي با شن‌هاي سفيد، پوشش گياهي طبيعي زيبا و گونه‌هاي جالب پرندگان دريايي را و جالب اينجاست كه اين جزيره يك مكان تاريخي هم محسوب مي شود.
  • منطقه حفاظت شده كالبرگ مكاني براي مشاهده اكوسيستم طبيعي و منحصر بفرد سوئد است. اين منطقه انواع مختلفي از گياهان و حيوانات را دارد كه ممكن است در هيچ جاي ديگر دنيا وجود نداشته باشد.
  • گاملا اوپسالا يكي از مكان‌هاي باستاني سوئد است كه قدمت آن به دوره‌هايي قبل از قرن دوازدهم بعد از ميلاد برمي‌گردد. گاملا اوپسالا مكاني مسكوني براي پادشاهي سوئد بوده و در دوران باستان و قبل از آنكه پادشاهي سوئد مذهب مسيحيت داشته باشد، سوئدي‌ها خدايان نورس (اسكانديناو) را مي‌پرستيدند. آنها به افتخار اين خدايان، زيارتگاه ها و معابدي ساخته بودند و بعد از آنكه مذهب مسيحيت بر مذهب نورس فائق شد، يك كليساي مسيحي در قرن دوازدهم در اين منطقه پادشاهي ساخته شد.
  • جزيره جورگاردن هم يكي ديگر از جاذبه هاي مهم سوئد است كه در خود اين جزيره جاذبه هاي زيادي وجود دارد. مانند موزه ساكنسن كه موزه فضاي باز بزرگي است و در مورد تاريخ سوئد چيزهاي زيادي مي گويد. باغ وحش جزيره نيز جاي خوبي براي مشاهده گونه هاي حيات وحش مخصوص اين منطقه است. نگارخانه ها نيز مجموعه هاي بزرگي از هنرهاي زيبا دارند كه نماد واقعي خلاقيت سوئدي در هنر است.
  • گشت تفريحي هزار جزيره شما را به تماشاي جزيره هاي كوچك سوئد در عرض چند ساعت مي برد. اين جزيره‌هاي خصوصيات جغرافيايي باورنكردني دارند و گردشگران مي توانند در اين جزاير ماجراجويي كنند.
  • گوتنبرگ پايتخت سوئد غربي است. در اين شهر شاهد كانال‌هاي خوش ساخت، خيابان‌هاي سنگفرش و فضاهاي سبز گسترده از جمله باغ گياهشناسي با بيش از 16000 گونه گياهي هستيد.
  • مالمو بزرگترين شهر اسكان است و شهري چندفرهنگي و پر از انرژي است. در سال‌هاي اخير تمركز و توجه بيشتري به مسائل فرهنگي، معماري خلاقانه و ويژگي‌هاي اجتماعي شده است. محصولات ارگانيك در اين شهر فراوان است و با خيال راحت مي‌توانيد خوراكي ها و نوشيدني‌هاي ارگانيك تهيه كنيد.
  • هتل يخي در واقع شده است كه بزرگترين هتل دنياست كه از يخ ساخته شده. اين مجتمع 5500 متر مربع مساحت دارد و يك كليساي يخي و يك كافه يخي هم دارد. اين هتل هر سال از نو در ماه نوامبر و دسامبر ساخته مي شود و در آوريل و مه آب مي‌شود.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی