تور های اروپا
تور های اروپایی با تورک تراول

خرید و هزینه در آلمان

هزينه زندگي در كشور آلمان نسبت به هزينه زندگي در ساير كشورهاي اروپايي مانند كشور نروژ و سوئد بسيار كمتر است و اقتصاد خوبي در كشور آلمان حاكم است. Cost of Living Germany هزينه زندگي آلمان اقتصاد كشور آلمان در رتبه هشتم جهاني قرار دارد. نرخ تورم در كشور آلمان ۰٫۳% است و اقتصاد محكم و جمعيت كنترل شده اين كشور آينده اي اميدوار كننده را براي آلمان پيش بيني مي‌كند. درصد بيكاري در كشور آلمان به طور رسمي ۸% اعلام شده و اين عامل كشور آلمان را از نظر اقتصاد با مشكل جدي مواجه كرده و شماري از مردم آلمان در تأمين هزينه زندگي در كشور آلمان با مشكل رو به رو هستند. واحد پول كشور آلمان يورو است كه با كد X در كشور آلمان چاپ مي‌شود و در حال حاضر هر يورو برابر ۱٫۲۵ دلار آمريكاست. هزينۀ زندگي در آلمان 75 تا 80 درصد گرانتر از ايران است. اما اين هزينه‌ها در شهرهاي مختلف آلمان با يكديگر متفاوت است. به طور ميانگين هزينه زندگي در سه شهر مهم آلمان، يعني برلين، هامبورگ و فرانكفورت حدود ده يورو است. ميانگين هزينۀ زندگي در اين سه شهر مهم، در خصوص موارد مختلف به شرح زير است:

  • ميانگين هزينۀ خريد شير بين 8 تا 10 يورو است.
  • هزينۀ 500 گرم نان سفيد بين 1/20 تا 1/69 يورو است.
  • هزينۀ يك كيلوگرم برنج بين 1/53 تا 1/73 يورو است.
  • هزينۀ يك كيلوگرم پنير محلي بين 8/19 تا 10/11 يورو است.
  • هزينۀ يك كيلوگرم سيب 1/84 تا 2/15 يورو است.
  • هزينۀ يك كيلوگرم گوجه فرنگي 2/03 تا 2/15 است.
  • قيمت آبن معدني 1/5 ليتري 39 تا 55 سنت است.
  • هزينۀ ماهانه آب، برق، گاز، زباله؛ 220/16 تا 229/30 يورو است.
  • هزينۀ اينترنت 10 مگابايت ADSL نامحدود 23/90 تا 24/63 يورو است. به طور كلي هزينۀ زندگي در برلين 14 درصد و در هامبورگ 18 درصد از فرانكفورت كمتر است. البته قدرت خريد نيز در فرانكفورت و هامبورگ نسبت به برلين بيشتر است.

تبديل پول در آلمان

يورو (نماد EUR) با 100 سنت برابري مي‌كند. اسكناس‌هاي 500،200،100،50،20،10 و 5 يورويي وجود داد. همچنين سكه نيز به مقدار هاي 2يورويي، 1،50،20،10،5،2 و 1 سنتي وجود دارد.

استفاده از كارتهاي اعتباري در بسياري از فروشگاه ها، ايستگاه هاي پمپ بنزين، رستوران هايي با سطح قيمتي متوسط تا زياد و هتل ها رايج است. همه كارت هاي اعتباري نيز پذيرفته مي شود، اما توصيه مي شود حتما مبلغي را به صورت نقدي نيز به همراه داشته باشيد. استفاده از چك بسيار به ندرت اتفاق مي افتد.

دستگاه‌هاي خودپرداز سازگار و متصل به شبكه بانك‌هاي جهاني است. كه در تمام شهرها، شهرستان‌ها، فرودگاه‌ها، ايستگاه‌هاي راه آهن و … قرار دارد. براي برداشت وجه از اين دستگاه‌ها، كارمزد بانكي كسر مي‌گردد.

صنايع دستي و سوغات آلمان

سوغات آلمان، شامل محصولات و برندهايي است كه در كشور آلمان توليد مي‌شود مانند آديداس و پوما و شكلات مرسي. در سفر به اين كشور علاوه بر بازيد از جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري، مي‌توانيد فروشگاه‌ها و اجناسي مرغوب و زيبا را به عنوان سوغات از آلمان تهيه كنيد. ما در اين بخش به شما كمك مي‌كنيم تا برندهاي معروف كه در كشور آلمان قابل دسترسي هستند و يادگاري‌هايي ديگر مانند بخش‌هايي از ديوار برلين كه براي گردشگران جذاب است را بشناسيد. همچنين آشنايي با شكلات‌هاي آلماني كه طعم فوق العاده‌اي دارند.

سوغات ديگر اين كشور:

  • شال و روسري مارك فراس
  • ظروف آشپزخانه
  • لوازم ريز آشپزخانه
  • قالب‌هاي كيك و شيريني برند كايزر آلمان
  • كريستال برند ناخمن آلمان
  • پوشاك برند H&M
  • پوشاك برند اسكادا
  • پوشاك و عطر و ادكلن هوگو بوس

تنوع غذايي در آلمان

معروف‌ترين غذاي آلمان، يك خوراك كاملاً گياهي است. اشپتزله نوعي پاستاست اما خمير آن فقط از تخم‌مرغ، آرد، نمك و كمي آب گازدار براي ور‌‌ آمدن خمير تشكيل مي‌شود. اين غذا از گذشته در كنار خوراك‌هاي گوشتي (مثل اشنيتزل) سرو مي‌شده، البته مي‌توان آن را به عنوان غذاي اصلي نيز ميل كرد. معروف‌ترين روش آماده كردن اشپتزله، پوشاندن آن با مقدار زيادي پنير محلي براي افزودن طعم بهتر به آن و كمي پنير ليمبرگر براي قوام بيشتر غذاست. اين غذا در اصل متعلق به توابع اشتوتگارت است.

سوسيس، جزء جدا‌ نشدني از مراسم باربيكيو در آلمان است كه از منطقه‌اي به منطقه‌ي ديگر فرق مي‌كند. معروف‌ترين نوع آن، سوسيس‌هاي كوتاه و باريكي است كه در اصل به بخش نورنبرگ تعلق دارد.

سيب زميني و سيب زميني سرخ كرده يكي از بهترين غذاهاي آلماني هاست و شايد اگر نباشد نتوانند به راحتي غذا بخورند.

سائوبراتن يكي از بهترين غذاها باب طبع پدربزرگ ها و مادربزرگها؛ براي تهيه‌ي اين غذا به يك تكه گوشت با كيفيت و مقدار زيادي زمان نياز داريد. بايد گوشت را در فر گذاشته تا ساعت‌ها به آرامي در آب خودش پخته شود. آرام پختن گوشت با شعله‌ي كم، آن را نرم و لذيد مي‌كند.

مالتاشن يكي از غذاهاي بسيار معروف است كه داستاني قديمي در مورد آن وجود دارد، در كليساهاس قديمي آلمان، به اين علت كه نمي توانستند از گوشت استفاده كنند وقتي مي‌خواستند گوشت بخورند آن را ميان يك خمير پنهان مي‌كردند و برخي معتقدند كه اين غذا مربوط به همان موقع است.

در كل مي‌توان گفت مجموعه غذاهاي كشور آلمان برگرفته از چند مورد ثابت مانند سوسيس، گوشت و سيب زميني است بسيار خوش طبع و خوش طعم درست مي كنند.

محل اقامت و هتل در آلمان

در آلمان دو يا سه دسته هتل وجود دارد. يكسري از آنها مربوط به هتل‌هاي رمانتيك و خاص هست كه شامل ساختمان‌هاي قديمي است كه تبديل به هتل شده‌اند. گروه ديگري از اين هتل‌ها كه در مونيخ و برلين هستند، هتل‌هاي مدرن هستند كه ساختمان‌هايي بسيار عجيب و خاص دارند كه گاهي در ميانه اصلي ساختمان آكواريم بزرگي وجود دارد و يا باغي زيبا اما مدرن. گروه ديگري از هتل‌ها، هتل‌هاي اشرافي است كه در ميانه آن دو گروه هتل‌هاي ديگري كه گفته شد، كمتر هستند.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی