تور های اروپا
تور های اروپایی با تورک تراول

سفر و احترام در آلمان

در كشور آلمان وقتي كه عده‌اي در رستوران نشسته‌اند و براي هر تازه وارد ديگري كه مي‌خواهد به اين جمع بپيوندد هيچ كس از جاي خود بلند نمي‌شود و نظم رستوران را به هم نمي‌ريزد، تازه وارد به محض ورود ضمن گفتن ظهر، عصر يا شب به خير پيش هركسي كه جا بود (صندلي خالي بود) و بناست بنشيند با همان يك نفر فقط دست مي‌دهد و سپس دو ضربه با پشت انگشت اشاره به ميز مي‌كوبد و سلامي ‌به همه مي‌دهد. سلام و احوال‌پرسي آلماني‌ها در همين مرحله تمام مي‌شود. ماچ و بوسه زياد بينشان رواج ندارد و اگر دوست داريد گفتگويتان با يك آلماني به خوبي انجام شود، حتماً فاصله‌ مناسب را با آن فرد حفظ كنيد. آلماني‌ها هم مانند هر ملتي، آدابي دارند كه با آن آداب رفتارشان معني پيدا مي‌كند. براي آنكه در آلمان راحت‌تر باشيد، چند توصيه ديگر هم براي شما داريم:

  • چنانچه در رستوران براي صرف غذا مي‌رويد اگر آرنج‌هاي خود را روي ميز قرار دهيد دور از ادب است و در رستوران نبايد موقع غذا خوردن از مچ دست بيشتر روي ميز قرار گيرد و موقع غذا خوردن بايد چنگال غذا‌خوري را تا اتمام غذا به دست داشته باشيد و هرگز نبايد چنگال دردست راست قرار گيرد.
  • قبل از اين كه به رستوران برويد نيز اول بايد مطمئن شويد كه آيا رستوراني كه مي‌رويد، خيلي با كلاس است يا نه؟ اگر بود، ناچار بايد با كت و شلوار برويد. خانم‌ها هم بهتر است از لباس‌هاي رسمي ‌استفاده كنند.
  • • بيشتر آدم ها فكر مي‌كنند كه عادات عجيب و غريب و خرافه‌ها بيشتر مربوط به كشورهاي شرقي مي‌شود. اين در حالي است كه خرافه و اداب و رسوم عجيب در همه جاي دنيا وجود دارد، فقط گاهي با پيشرفت جوامع اين آداب و رسوم كمرنگ مي‌شود و كم كم به دست فراموشي سپرده مي‌شود.
  • يكي از جالب‌ترين اين رسم‌ها مربوط به ازدواج در آلمان است.
  • در روزگارهاي قديم در اين كشور رسم اين بوده كه فاميل عروس و داماد قبل از مراسم تعداد زيادي ظرف را مي‌شكنند، بعد عروس و داماد مجبور هستند كه تا آنها را جمع كنند. طبق رسوم آلماني وقتي عروس و داماد با كمك يكديگر اين ظرف‌هاي شكسته را كه پخش شده جمع مي‌كنند در حقيقت خود را آماده مي‌كنند تا در كنار يكديگر به جنگ مشكلات زندگي بروند.

رفتن با هواپيما به آلمان

مهم‌ترين خط هوايي آلمان لوفتانزا است. مسيرهاي مختلفي براي رفتن به آلمان و جود دارد و يكي از مهم‌ترين فرودگاههاي آلمان برلين است كه هشت كيلومتر است. باقي فرودگاه‌ها، فرودگاه كلن برلين، فرودگاه دوسلدورف، فرانكفورت، هانبورگ، هانوور، مونيخ، اشتوتگارت است كه همگي داراي امكانت ويژه و مناسبي براي پذيرايي از مسافران هستند.

رفتن با قطار به آلمان

سفر با قطار به آلمان فقط و فقط مربوط به سفرهاي داخل خود اروپا است، از تهران هيچ سفر مستقيمي با قطار به اروپا وجود ندارد. در آلمان هم ريل قطار وجود دارد هم اينترريل كه از طريق آن مي‌توان به كشورهاي هم مرز با آلمان با قطار سفر كرد.

رفتن با كشتي به آلمان

سفر با كشتي آلمان تنها از طريق درياي برتانيا اتفاق مي افتد و كساني كه دوست دارند از راه دريا به آلمان سفر كنند مي‌بايست به انگليس سفر كرده و بعد از آنجا با كشتي به سفر خود ادامه دهند.

 

 

 

 

 

 

 

زبان مردم آلمان:

زبان آلماني در سير تحول تاريخي خود به بخش بزرگي از دستور زبان و واژگان بومي ژرمني وفادار مانده و آن‌ها را در دستگاه دستوري و واژگاني خود زنده نگاه داشته‌است. اين زبان يكي از مهم‌ترين زبان‌هاي جهان است و در آلمان، اتريش، ليختن‌اشتاين و آلتو آديجه تنها زبان رسمي و در سوئيس، بلژيك، لوكزامبورگ و ناميبيا يكي از زبان‌هاي رسمي است. گويشوران اين زبان در اروپاي شرقي به صورت اقليت هستند. شمار كساني كه زبان آلماني را همچون زبان مادري خود در اتحاديه اروپا به كار مي‌برند از گويشوران ديگر زبان‌هاي اين اتحاديه بيشتر است. جمعاً حدود ۱۰۵ ميليون نفر گويشوران مادري اين زبان هستند و در حدود ۸۰ ميليون نفر آلماني را زبان دوم خود مي‌دانند. زبان آلماني به طور گسترده در مدارس، دانشگاه‌ها و انستيتو گوته به خارجي‌ها آموزش داده مي‌شود.

 

زبان آلماني زباني از خانواده زبان‌هاي هندو-اروپايي و عضوي از شاخه زبان‌هاي ژرمني غربي در كنار هلندي، انگليسي و آفريكانس است كه بيشتر در اروپاي مركزي تكلم مي‌شود.

 

زبان آلماني پرگويشورترين زبان اتحاديه اروپا با بيش از ۹۵ ميليون گويشور است. گويشوران اين زبان در كشورهاي آلمان، اتريش، سوئيس، ليختن‌اشتاين، لوگزامبورگ، شرق بلژيك، آلتو آديجه، آلزاس، لورن و جنوب دانمارك در اكثريت هستند. اين زبان در آلمان، اتريش، بخشي از سوئيس، تيرول جنوبي (ايتاليا)، بخشي از بلژيك و ليختن اشتاين زبان رسمي به حساب مي‌آيد. همچنين اين زبان، زبان اقليت‌هايي در روماني و ناميبيا است.

فريزيان‌ها در شمال‌، ساكسون‌ها در شرق، فرانك‌ها در غرب و جنوب. البته در قرون اخير مهاجران زيادي از فرانسه، انگليس، سوئيس، اسپانيا وارد هلند شدن كه تركيب ساكنان آن را دگرگون كرده‌اند.

اين زبان دومين زبان اسناد علمي (پس از انگليسي) و سومين زبان بكار برده شده در تارنماهاي اينترنتي (پس از انگليسي و روسي) است. همچين گفته مي‌شود يك دهم كل كتاب‌هايي كه هر ساله در جهان تأليف مي‌شوند به زبان آلماني است.

 

زبان آلماني شامل دو گويش اصلي آلماني بالا و آلماني پايين و همانند انگليسي داراي تعداد زيادي از گويش‌هاي فرعي است. بر اساس اين زبان، زبان معياري با نام آلماني معيار وجود دارد كه بيش‌تر به آلماني بالا شبيه است، به خارجي‌ها آموزش داده مي‌شود و نوعي زبان ميانجي است. بخشي از كلمات زبان آلماني ريشه در زبان‌هاي لاتين و يوناني دارد و قسمت كوچكي نيز از فرانسوي و انگليسي به عاريه گرفته شده است.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی