تور های اروپا
تور های اروپایی با تورک تراول

فرهنگ و رسوم آلمان

آلماني‌ها ارزش بسيار زيادي براي ساختار، حريم و دقت قائل هستند. اين مردمان پايداري، سخت كوشي و پشتكار را نيز در آغوش كشيده و تأكيد خاصي روي حركت به موقع قطارها دارند. آلماني‌ها زماني كه بتوانند دنياي خود را به بخش‌هاي كوچك‌تر تقسيم كرده و امور را به قسمت‌هاي قابل كنترل خرد كنند آرامش بيشتري داشته و با توجه به اين امر، مديريت زمان نيز بسيار در اين كشور اهميت دارد. تقويم‌ها، برنامه‌ها و دستور جلسه در اين كشور مورد احترام ويژه‌اي هستند. مردم آلمان بسيار كمال گرا بوده و دقت را در تمام جوانب زندگي خود به كار مي‌گيرند. آن‌ها هرگز خطا را حتي به صورت شوخي نمي‌پذيرند و به ندرت از چيزي تعريف مي‌كنند. ممكن است در اولين نگاه نگرش آن‌ها غير دوستانه به نظر بيايد اما حس اجتماع، آگاهي اجتماعي و ميل به تعلق داشتن را مي‌توان در اين مردم مشاهده كرد.

تمايل به نظم و ترتيب در زندگي تجاري آلمان نيز ريشه دوانده است. سورپرايز يا شوخي با استقبال روبه‌رو نمي‌شوند. همه چيز از قبل كاملاً برنامه‌ريزي شده و تصميم‌ها پيشاپيش گرفته مي‌شوند و معمولاً بعد از آن كه توافقي صورت گرفت تغييرات بسيار نادر هستند. مهندسين در كشور آلمان جايگاه خاصي دارند و اين امر را در موفقيت صنعت اتومبيل آن‌ها نيز مي‌توان ديد. كارمندان در تمام سطوح بر اساس شايستگي و سخت كوشي به شدت مورد قضاوت قرار مي‌گيرند. رابطه با همكاران و همچنين خارجي‌ها بيشتر مستقيم بوده و هميشه از سياست در آن استفاده نمي‌كنند.

 

  • مردم آلمان براي نظم، حريم و وقت شناسي ارزش ويژه‌اي قائل هستند و سر زده به خانه كسي رفتن بسيار بي‌ادبانه تلقي مي‌شود.
  • پس انداز، سخت كوشي و احترام به تمام مردم از ديگر ويژگي‌هاي آلماني‌ها محسوب مي‌شود.
  • مردم اغلب موقع ديدار و خداحافظي دست مي‌دهند.
  • نشستن سر ميز قبل از خانم ميزبان مؤدبانه نيست و حين صرف غذا بهتر است دست‌هايتان روي ميز باشد.
  • بهتر است براي رعايت ادب، تمام غذاي خود را ميل كرده و در انتها چاقو و چنگالتان را كنار يكديگر قرار دهيد.
  • زماني كه به خانه يك آلماني دعوت شديد هميشه براي خانم ميزبان كادوي كوچكي تهيه كنيد. براي مهماني‌هاي بزرگ يك روز قبل يا بعد از مهماني براي ميزبان گل مي‌فرستند. هيچ وقت ۱۳ شاخه گل براي كسي نفرستيد زيرا آن را بد يمن مي‌دانند.
  • آلماني‌ها به احترام بزرگ‌ترها و افراد محترم مانند دكتر يا معلم خود مي‌ايستند.
  • آلمان بعد از روسيه پر جمعيت‌ترين كشور اروپايي محسوب مي‌شود.
  • موسيقي كلاسيك به طور وسيعي در احاطه آهنگسازان آلماني زبان بود كه از اين ميان مي‌توان به باخ، بتهوون، شومان، برامس، واگنر و اشتراوس اشاره كرد.
  • بزرگ‌ترين فيلسوف‌هاي تاريخ دنيا مانند كانت، هگل، شوپنهاور، نيچه و هايدگر آلماني بودند.
  • كشف انسولين، اختراع كلارينت (نوعي ساز بادي)، ساعت جيبي، ماشين حساب اتوماتيك، پارافين، موتورهاي ديزلي و نمايشگرهاي LCD در آلمان اتفاق افتاد.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی