تور های اروپا
تور های اروپایی با تورک تراول

موقعیت جغرافیایی اتریش

كشورهاي چك و آلمان در شمال، ايتاليا و اسلوني در جنوب، مجارستان و اسلواكي در شرق و سوئيس و ليختن اشتاين در غرب، همسايگان اين كشور را تشكيل داده اند. اتريش جمعاً 2637 كيلومتر با كشورهاي هم جوار خود مرز مشترك دارد. سرزمين اتريش، از لحاظ موقعيت طبيعي به 5 ناحيه كوهستاني و جلگه اي به شرح زير تفكيك مي شود:

  • ناحيه آلپ شرقي به وسعت 52600 كيلومتر مربع كه در واقع معادل 8/62 درصد از مساحت كل اتريش را شامل مي شود.
  • ناحيه آلپ و كارپات به وسعت 9500 كيلومتر مربع كه 3/11 درصد از مساحت اتريش را در برگرفته است.
  • ناحيه جنوب پانون به وسعت 9500 كيلومتر مربع كه 3/11 درصد از مساحت اتريش را در بر گرفته است.
  • جلگه وين به وسعت 3700 كيلومتر مربع كه 4/4 درصد مساحت اتريش را در بر دارد.
  • ناحيه گرانيت وگني شوخلند به وسعت 8500 كيلومتر مربع 1/10 درصد از مساحت اتريش را شامل مي شود.

 

شهرهاي مهم اتريش

وين پايتخت كشور اتريش شهر وين است و همچنين بزرگترين شهر، كشور اتريش است كه در شمال شرقي اتريش قرار دارد. وين پايتخت موسيقي جهان است و در تمام جهان شهر و زادگاه بسياري از بزرگان شناخته شده موسيقي است. در شهر وين 3 دانشگاه زير وجود دارد .دانشگاه دامپزشكي وين، دانشگاه فني يا تكنيك وين، دانشگاه وين. دانشگاه وين قديمي ترين دانشگاه آلماني زبانها و يكي از قديمي‌ترين دانشگاه‌هاي اروپايي است كه در سال ۱۳۶۵ ميلادي در كشور اتريش تاسيس شده است كه حدود 92 هزار دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند. دانشگاه وين بزرگترين دانشگاه كشور اتريش مي باشد. در دانشگاه وين 14 دانشكده وجود دارد كه دانشكده‌هاي مديريت، حقوق و دانشكده علوم بازرگاني، اقتصاد و آمار از جمله بهترين دانشكده‌هاي اين دانشگاه است و در دانشگاه وين بيش از 188 رشته علمي وجود دارد.

اينسبورك شهر اينسبورك يكي از شهرهاي كشور اتريش است كه داراي مناظر فوق‌العاده و مكان‌هاي گردشگري فراواني است. شهر اينسبورك در درهاي كوه هاي آلپ قرار دارد و به عنوان يك مركز ورزش هاي زمستاني در دنيا شهرت دارد. دانشگاه اينسبورك سومين دانشگاه كشور اتريش از لحاظ سطح آموزشي مي باشد كه اين دانشگاه بيشتر رشته ها را در بر مي گيرد. دانشگاه اينسبورك در حال حاضر داراي 27 هزار دانشجو است كه در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند. زبان تدريس در دانشگاه اينسبورك به زبان هاي آلماني و انگليسي مي باشد ولي اكثر رشته‌ها به زبان آلماني ارائه مي شود.

گراتس شهر گراتس دومين شهر، كشور اتريش است. در شهر گراتس يكي از قديمي ترين دانشگاه هاي كشور اتريش واقع شده است. گراتس به مني دژ كوچك مي باشد. دانشگاه گراتس با قدمتي 150 ساله جزء يكي از قديمي ترين دانشگاه‌هاي كشور اتريش كه خارج از شهر وين قرار دارد، به شمار مي آيد. بيشتر رشته‌هاي دانشگاه گراتس در حوزه علوم پزشكي، دندانپزشكي و پرستاري مي‌باشند. حدود 4000 دانشجو هر ساله در دانشگاه گراتس كشور اتريش مشغول به تحصيل مي باشند. يكي از بارزترين خصوصيات اين دانشگاه، ارائه تعداد زيادي از دروس به صورت عملي مي باشد كه دانشجوييان در اين دوره به صورت كامل با آنچه به عنوان يك فارغ التحصيل زبده از دانشگاه هاي اتريش نياز دارند، آشنايي مي يابند فلذا مي توانند با احتمال زيادي پس از پايان دوره تحصيل خود جهت اخذ ويزاي كار كشور اتريش و ديگر كشور هاي حوزه اتحاديه اروپا اقدام نمايند.

سالزبورگ سالزبورگ شهر دانشگاهي كشور اتريش است كه در دامنه رشته كوه‌هاي آلپ واقع شد. سالزبورگ شهري سنتي در كشور اتريش كه بعنوان يكي از زيباترين شهرهاي جهان شناخته شده كه علت اين زيبايي چشم اندازهاي فوق‌العاده و بي‌نظير اين شهر است. موتزارت از شخصيت‌هاي سرشناس كشور اتريش است كه در شهر سالزبورگ زندگي مي‌كرد. دانشگاه سالزبورك در سال 1622 تاسيس شده است كه داراي 18 هزار دانشجو است. دانشگاه سالزبورك بيشتر براي متقاضيان است كه در رشته هاي انساني تحصيل كرده‌اند و رشته هاي مربوط به انساني در اين دانشگاه بيشتر ارائه مي شود. اين دانشگاه داراي دانشكده‌هاي الهيات كاتوليك، حقوق، علوم اجتماعي و فرهنگي و علوم طبيعي است. گفتني است فارغ التحصيلان دانشگاه سالزبورگ، مي‌توانند براحتي و پس از اتمام دوره تحصيل خود علاوه بر فرصت‌هاي كاري موجود كشور اتريش، براي ويزاي كار كشورهايي نظير دانمارك، نروژ و هلند كه عرصه بسيار خاصي براي اين رشته را فراهم آورده‌اند، اقدام نمايند.

جاذبه هاي ديدني اتريش

پايتخت اتريش، يكي از پربازديدترين شهرهاي اروپا است. جذابيت معماري، تاريخ غني و موقعيت فوق‌العاده‌ي شهر در كرانه‌ رود دانوب، باعث شده كه مورد توجه گردشگران قرار بگيرد. اين شهر در زمان‌هاي دور، دروازه‌اي بين شرق و غرب اروپا بوده و هنوز هم يكي از مهم‌ترين مراكز اقتصادي و فرهنگي اروپا است. سرگرمي‌ها و رويدادهاي فرهنگي، در كنار جاذبه‌هاي گردشگري ديدني، از وين، يك مقصد گردشگري كامل ساخته است. علاوه بر معماري تاريخي و جاذبه‌هاي قديمي و جذاب شهر، زندگي شهري به بهترين شكل ممكن در وين ديده مي‌شود.

كاخ سلطنتي هافبرگ، در اين مجموعه ۱۸ گروه از ساختمان‌ها به اضافه‌ي ۱۹ حياط و ۲۶۰۰ اتاق وجود دارد. جاذبه‌ اصلي اين مجموعه، آپارتمان سلطنتي، موزه‌ سيسي، مجموعه‌ نقره، شاپل پادشاهي، موزه‌ تاريخ طبيعي، كتابخانه‌ي ملي اتريش و خزانه‌داري هافبرگ است.

مدرسه اسب سواري اسپانيايي، قدمت اين مدرسه به دوران پادشاهي ماكسيميليان دوم برمي‌گردد. مدرسه‌ي عالي سواركاري اسپانيايي، به دستور پادشاه در سال ۱۵۶۲ پايه‌گذاري شد. امروزه، اين مدرسه يكي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري وين است كه مخاطبان زيادي دارد كه براي تماشاي مهارت‌هاي سواركاري از آن بازديد مي‌كنند.

كليساي جامع سنت استفان، مهم‌ترين بناي باشكوه به سبك گوتيك در وين، كليساي سنت استفان است. كليساي رومانسك اصلي متعلق به قرن دوازدهم بوده و بعدها در قرن سيزدهم با يك كليساي ديگر جايگزين شده است. دروازه‌‌ بزرگ و برج‌هاي بنا، باقي‌مانده‌ي اين كليسا است. در قرن چهاردهم، بازسازي ديگري در كليسا صورت گرفته و به مرور زمان، بخش‌هاي ديگري به آن اضافه شده است. يكي از اين بخش‌ها، برج جنوبي است كه ۱۳۷ متر ارتفاع دارد و قدمت آن به قرن پانزدهم برمي‌گردد.

باغ ها و كاخ شون برون، كاخ باشكوه قرن هجدهمي شون‌برون نه تنها به خاطر زيبايي معماري بلكه به خاطر فضاي داخلي دوست داشتني و زيبايي كه دارد، ارزش ديدن دارد. اين كاخ باروك، بيش از ۱۴۴۱ اتاق و آپارتمان دارد و يكي از مهم‌ترين جاذبه‌هاي گردشگري وين است.

كاخ بلودر، اين مجموعه‌ي تاريخي در ميان محبوب‌ترين جاذبه‌هاي شهر وين قرار دارد و به دو بخش تقسيم مي‌شود؛ كاخ بالا و كاخ پايين. از جاذبه‌هاي كاخ بالا مي‌توان به تالار Ground Floor اشاره كرد كه تنديس‌هاي زيبايي دارد. پلكان اين تالار با نقش‌ برجسته‌ها و نقاشي‌هاي ديواري زيبا، يكي ديگر از ديدني‌هاي چشمگير كاخ است.

خانه اپراي وين، يكي از بزرگترين و باشكوه‌ترين تئاترهاي جهان، خانه‌ي اپراي وين است كه در طول تاريخ ميزبان تعداد زيادي از بهترين خوانندگان و آهنگ‌سازان و هنرمندان دنيا بوده است. در طول سال حداقل ۳۰۰ اجراي اپرا و باله در اين مجموعه اجرا مي‌شود.

ساختان پارلمان اتريش، بناي باشكوه فعلي در سال ۱۸۶۹ ساخته شده و به خاطر سبك رنسانس فرانسوي مشهور است. از جاذبه‌هاي داخل اين مجموعه مي‌توان به پلكان بزرگي اشاره كرد كه به طبقه‌ي اول منتهي مي‌شود. آثار هنري و منسوجات ارزشمند كه فضاي داخل اين مجموعه را مزين كرده، از ديگر ديدني‌هاي اين مجموعه‌ي باشكوه است. در اين خانه‌ي اپرا، ظرفيت حضار ۲۲۱۱ نفر و ۱۱۰ موزيسين است. تورهاي انگليسي‌زبان براي بازديد از اين مجموعه وجود دارد.

كليساي سنت چارلز، اين كليسا در سال ۱۷۳۷ ساخته شده و يكي از مهم‌ترين بناهاي مذهبي به سبك باروك در اتريش است. اين مجموعه داراي گنبدي باشكوه به ارتفاع ۷۲ متر است. گنبدي به همين شكل در رم وجود دارد كه ۳۳ متر است و نقش‌برجسته‌هايي از زندگي سنت چارلز دارد. از جاذبه‌هاي اين كليسا مي‌توان به نقاشي‌هاي ديواري فوق‌العاده‌اش اشاره كرد.

تئاتر ملي اتريش، تئاتر ملي وين، بنايي بسيار باشكوه است كه از مدت‌ها پيش به خاطر توليد نمايشنامه‌هاي آلماني زبان و اجراهاي فوق‌العاده مشهور است. نام‌هاي مشهوري در چهار صحنه‌ي اين تئاتر روي صحنه رفته‌اند چرا كه اين تئاتر از اهميت فق‌العاده‌اي برخوردار بوده است. پادشاه يوزف دوم در سال ۱۷۶۶ اين بنا را به عنوان تئاتر دربار ساخت. بعد از يك آتش‌سوزي بزرگ در سال ۱۹۴۵، در نهايت تئاتر در سال ۱۹۵۵ بازگشايي شد و از آن زمان تا به حال، روزبه‌روز توسعه مي‌يابد و مهم‌ترين تئاتر اتريش است.

باغ وحش وين، قدمت باغ وحش وين به دوران پادشاه فرانسيس يكم و نمايشگاه اختصاصي وي برمي‌گردد كه در سال ۱۷۵۲ پايه‌گذاري شد و قديمي‌ترين باغ ‌وحش در دنيا است. بسياري از بخش‌هاي اصلي بنا كه ساختماني به سبك باروك بوده، هنوز سالم است و اين باغ وحش يكي از جذاب‌ترين باغ‌وحش‌هاي تمام اروپا است.

پارك پريتر و چرخ و فلك بزرگ، بازديد از پارك پريتر، يك پارك طبيعي بزرگ كه بين رود دانوب و كانال دانوب قرار دارد، مثل اين است كه به دنياي ديگري پا گذاشته‌ايد. اين پارك وسيع در زمان‌هاي دور، شكارگاه پادشاهي بوده و از مدت‌ها پيش، يكي از محبوب‌ترين مناطق تفريحي شهر وين است. در اين پارك براي هر فرد با هر سن و سليقه‌اي، جاذبه‌اي وجود دارد؛ از وسايل تفريحي پرهيجان تا پارك‌هاي موضوعي، رستوران و استيج‌هايي براي اجراي زنده. حتي يك پارك دايناسور هم براي كودكان در اين مجموعه‌ي تفريحي وجود دارد.

و هزاران هزار زيبايي و جاذبه ديگر كه ميان سازه ها و مجسمه ها و ساختمان هاي اين شهر قد علم كرده و زيبايي هاي خود را با منطق و هنر مقابل ديد همگان قرار داده است.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی