موقعیت جغرافیایی سوئیس

موقعیت جغرافیایی سوئیس

سرزمين سوييس از نقاط كوهستاني و فلاتي و تپه ماهورهاي لانه آهكي ژورائي است. هر يك از سه منطقه داراي خصوصيات مشخص زمين‌شناسي است. آلپ‌هاي شمالي و جنوبي سوئيس به وسيله معبري كه رودخانه‌هاي رن و راين عليا بوجود آورده‌اند از يكديگر جدا مي‌شوند. بخش شمال غربي اين معبر دره اورسرن بين توده‌اي از كوه‌ها قرار مي‌گيرد كه گتارد و آرماسيف قرار دارد. ژورا منطقه اي در شمال غرب اين كشور و پوشيده از رشته كوه‌هاي متراكم است. در اين رشته كوه‌ها كه از گياهان سرسبز پوشيده شده و در بعضي نقاط انبوهي از درختان بلندترين كوه در سوئيس با ارتفاع بيش از چهار متر به نام دوفوراشپيتزه در اين منطقه قرار دارد.

يخچال هاي سوييس: حدود نزديك به سه هزار كيلومتر مربع از يخچال و ذخيره‌هاي برفگير منطقه آلپ يعني بيشترين ميزان آن در ميان تمامي رشته كوه آلپ، در سوئيس واقع شده است. ولي يخچال‌هاي فعلي كمترين انجماد مربوط به دوره‌هاي يخي را كه تقريباً تمامي كشور را مي‌پوشاند و به طرز وسيعي در جهت مشرق و مغرب گسترده بوده است در بردارند و هرچند كه برخي از يخچال‌ها تداوم دارند ولي در واقع از نيمه دوم قرن گذشته به بعد گرايش كلي به سمت فروكش كردن ميزان يخ ها مشاهده مي شود.

شهرهاي مهم سوئيس

  • زوريخ، از شهرهاي زيباي سوئيس است. زوريخ يك شهر تاريخي است و در آن بيش از پنجاه موزه و از صد گالري قرار دارد.‏‏ ‏ ‏
  • زرمات شهري كه بلندترين كوههاي سوييس در آن قرار دارد. زرمات شهر پياده‌هاست، در اين شهر تردد ماشين‌هاي با سوخت بنزين ممنوع است و تمامي ماشين‌هاي داخل شهر با باطري كار مي‌كنند.
  • اينترلاكن را در گذشته به عنوان مركز توليد و ساخت ساعت مچي شناخته شده است. اينترلاكن بين دو درياچه ‏Thun‏ و Berienz‏ قرار گرفته است. ‏ ‏ ‏ ‏
  • ‏ژنو به نام “پايتخت صلح” شناخته شده است، انجمن‌هاي بين‌المللي بسياري از جمله كميته بين‌‏المللي صليب سرخ و دفتر مركزي سازمان ملل به همراه بيست سازمان بين‌المللي ديگر در اين شهر قرار دارد. ‏
  • لوزان دومين شهر بزرگ كنار رودخانه ‏ژنو و براي قايق راني مناسب است. همچنين لوزان خانه كميته بين‌المللي المپيك نيز است و نيز تعدادي از بهترين مناطق اسكي نيز در اطراف اين شهر قرار گرفته اند.
  • لوگانو در بخش ايتاليايي زبان‌هاي اين كشورقدمت اين شهر به قرن نهم بازمي‌گردد.
  • شهر لوسرن در قسمت آلماني زبان‌هاي سوييس قرار دارد. اين شهر همه زيبايي‌ها از سرزندگي فضاي شهر تا ‏رودخانه و كوهستان‌هاي برفي را در خود جاي دارد.
  • برن شهريست كه تاريخ آن به قرون وسطي باز مي‌گردد. مشهورترين جاذبه اين شهر يك برج ساعت قديمي است كه ‏عروسك‌هاي متحرك دارد. نماد شهر برن خرس است.

جاذبه هاي ديدني سوئيس

  • تيچينو نكته‌اي كه در اين كانتون جنوبي سوئيس، توجه شما را بيش از هر چيز ديگر جلب مي‌كند، تجربه‌ي فرهنگ ايتاليايي است. اين كانتون تركيب جالب و عجيبي از فرهنگ ايتاليايي و سوئيسي است؛ آب و هواي ايتاليايي، غذا و نوشيدني ايتاليايي، زبان ايتاليايي، معماري و حتي سبك زندگي ايتاليايي. درياچه‌هاي بي‌نظير با آب‌هاي زلال و پاك، دهكده‌هاي پراكنده در دره‌ها و كوه‌هاي زيبا مكان مناسبي را براي كساني كه به تجربه‌ي سكوت يك زندگي روستايي علاقه‌مند هستند، فراهم كرده است.
  • لوسرن شهر كوچك و زيباي لوسرن در مركز سوئيس واقع شده است. كوه‌هاي بلند و درياچه‌ي بي‌نظير لوسرن، به زيبايي آن افزوده‌اند. اين شهر مقصد مناسبي براي علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلايدر است. مسافران و گردشگران از ديدن تك تك منظره‌هاي اين شهر لذت خواهند برد؛ پل‌هاي مسقف، تفرجگاه‌هاي ساحلي و خانه‌هاي رنگارنگ، لوسرن را به يك مكان ديدني تبديل كرده‌است. فروشگاه‌هاي متعدد فروش سوغاتي در سراسر اين شهر ممكن است شما را وسوسه كنند.
  • زرمات يكي از مشهورترين مقاصد گردشگري در اين كشور، منطقه‌ي Zermatt در كانتون وله (Valais) است كه هيچ ماشيني در آن تردد نمي‌كند. اين مكان ديدني، به خاطر زيبايي‌هاي طبيعي خيره كننده و كوه بلند و با‌شكوه ماترهورن (Matterhorn) شهرت دارد. اماكن تفريحي متعدد با امكانات انجام فعاليت‌هايي نظير اسكي، پياده‌روي و كوهنوردي و همچنين چشم‌اندازهاي زيبا و نفس‌گير، سالانه هزاران گردش‌گر را به سوي خود مي‌كشاند. منطقه‌ي اسكي زرمات، بزرگ‌ترين و بلندترين منطقه در كل اروپا است كه امكانات اسكي در تابستان را فراهم مي‌كند و ۳۰۰ روز در سال باز است و مرتفع‌ترين ايستگاه راه آهن كوهستاني اروپا را در خود دارد.
  • ژنو (Geneva) ژنو دومين شهر پرجمعيت و سومين شهر بزرگ سوئيس و يكي از گران‌ترين شهر‌هاي اروپا است. مردم اين شهر به زبان‌هاي مختلفي از جمله فرانسوي، انگليسي، اسپانيايي، ايتاليايي و آلماني صحبت مي‌كنند و اين شهر در حقيقت يك شهر بين‌المللي محسوب مي‌شود. بسياري از سازمان‌ها و نهاد‌هاي دولتي و غير‌دولتي در اين شهر قرار دارند؛ از دفتر سازمان ملل متحد گرفته تا صليب‌سرخ بين‌المللي و سازمان بهداشت جهاني.
  • سنت موريتز (St. Moritz) اين شهر كه در دره‌ي انگادين (Engadin) در كانتون گراوبوندن (Graubünden)، قرار دارد، مهد گردشگري كوهستان آلپ به شمار مي‌رود. اين اقامتگاه زمستاني كه از اواسط قرن نوزدهم ميلادي همواره ثروتمندان و افراد مشهور را به سوي خود كشانده‌است، رودخانه‌اي آرام، كوه‌هايي سر به فلك كشيده و قلعه‌هايي با شكوه را در بر مي‌گيرد. سنت موريتز كه يكي از شناخته‌شده‌ترين مقاصد گردشگري در اروپا است به خاطر در اختيار گذاشتن امكانات ورزشي نظير اسكي، اسنو برد، اسكيت روي يخ ( كه در تابستان در ميدان‌هاي يخ مصنوعي انجام مي‌شود)، پياده‌روي و دوچرخه‌سواري در كوهستان، شهرت دارد.
  • بازل (Basel) يكي از مقاصد توريستي سوئيس كه شايد كمتر به آن توجه مي‌شود، بازل، سومين شهر پر جمعيت اين كشور است. اين شهر در نقطه‌اي كه مرزهاي سوئيس و آلمان و فرانسه به هم مي‌رسند، قرار گرفته است. موزه‌هاي هنر مدرن، معماري رومانسك، رنساني و معاصر و كارناوالي پر‌جنب‌و‌جوش كه همه ساله برگزار مي‌شود، از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر زيبا هستند. بازارها و نمايشگاه‌هاي هنري متعددي در بازل وجود دارد؛ شهري كه دو جهان متفاوت را به هم پيوند مي‌زند.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی