تور های اروپا
تور های اروپایی با تورک تراول

آب و هوای اسپانیا

آب و هواي اسپانيا بي نهايت خوب است. تمام طول سال مي‌توانيد به اسپانيا سفر كنيد. زمستان‌ كه از دسامبر تا فوريه طول مي‌كشد، در كرانه‌هاي جنوب و جنوب شرقي مديترانه، آب و هوا معتدل و خيلي خوبي دارد و شمال غربي، سواحل و ارتفاعات را بايد در فصل تابستان ديد: در ماه فوريه (بهمن) مي‌توانيد با يك پيرهن نازك در گرانادا بيرون برويد و ماه ژوييه (تير) را مي‌توانيد با يك لباس گرمتر در ارتفاعات به سفر بپردازيد.

 

آب و هواي اسپانيا در هر قسمت متفاوت است. قسمت‌هاي از آب و هواي مديترانه‌اي و قسمت‌هاي ديگر آب و هواي اقيانوسي يا كوهستاني دارند. جنوب شرق اسپانيا، تابستان‌هاي گرم و زمستان‌هاي معتدل مديترانه‌اي دارد. مناطق خشك مركزي آن نيز تابستان‌هاي گرم و داغ و زمستان‌هاي سرد و خشك دارند. مناطق كوهستاني نيز تابستان‌هاي خنك دارند. در ادامه آب و هواي شهرهاي مختلف اسپانيا را خواهيد ديد.

زمان مناسب براي سفر به اسپانيا

 

بهار و پاييز بهترين زمان ممكن براي بازديد تقريبا تمام مناطق اسپانيا است. البته ممكن است در ماه‌هاي اكتبر و نوامبر (۹ آبان تا ۹ آذر) در سواحل اقيانوس اطلس باران شديدي را تجربه كنيد. ماه‌هاي مي (۱۱ ارديبهشت تا ۱۰ خرداد) و اكتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) از لحاظ آب و هوا و همين‌طور جمعيت، بهترين ماه‌ها براي سفر به اسپانيا هستند.

در تابستان هوا گرم و گرم‌تر مي‌شود مثل مادريد و در جنوب اسپانيا، بيش‌ترين دما را دارند. آب و هواي مادريد، گرم و خشك است و ميانگين دما در ماه جولاي (۱۰ تير تا ۹ مرداد) حدودا ۲۹ درجه و در ماه سپتامبر (۱۰ شهريور تا ۸ مهر) ۲۴ درجه مي‌باشد.

بارسلون كه آب و هواي خنكي دارد، اغلب شرجي و مرطوب است. در اواسط تابستان دماي هوا در مايوركا (Majorca) به ۳۳ درجه مي‌رسد.

دماي منطقه‌ي ساحلي ۲۷ درجه است و ميانگين دما در منطقه‌ي ساحلي در تابستان به ۲۵ درجه مي‌رسد. سواحل اقيانوس اطلس از با دما ۲۱-۲۶ درجه در تابستان، خنك‌ترين مناطق اسپانيا محسوب مي‌شوند.

آگوست يعني شهريور ماه هميشه بهترين ماه براي گذراندن تعطيلات در اروپا است. انبوهي از جمعيت كه از فرانسه، هلند و آلمان به اسپانيا مي‌آيند، يك مهاجرت واقعي را تداعي مي‌كنند؛ به همين جهت غير ممكن است كه بتوانيد هتلي ارزان قيمت در نواحي ساحلي پيدا كنيد. مشكل به همين‌جا ختم نمي‌شود؛ بسياري از رستوران‌ها و مراكز خريد هم فرصت را براي تعطيلات مناسب ديده و به سفر مي‌روند و عملا انتخاب‌هاي شما براي خريد و صرف شام را محدود مي‌كنند.

در زمستان مناطق ساحلي در جنوب اسپانيا، به دليل داشتن دمايي بين ۱۶-۱۷درجه معروف و محبوب هستند. مادريد هم در زمستان كم‌كم سرد مي‌شود و دماي هوا نهايتاً به ۱ درجه مي‌رسد. مايوركا به نسبت گرم‌تر است و دماي هوا در آن‌جا معمولا بين ۱۱-۲۰ درجه مي‌باشد اما ممكن است هوا سرد‌تر بشود و دماي هوا تك رقمي شود. استراحتگاه‌هاي كوهستاني هم ممكن است هواي بسيار سردي را تجربه كنند.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی