تور های اروپا
تور های اروپایی با تورک تراول

آب و هوای انگلستان

آب و هوا در انگلستان مه آلود نيست. در اكشور انگليس در تابستان آب و هوا نسبتاً سرد و در زمستان‌ها كاملا معتدل است.

در انگلستان زمستان و پاييز مرطوب‌ترين ماه هاي سال است. در تابستان به ويژه در جنوب انگلستان جايي كه به لندن نيز بسيار نزديك است درجه حرارت هوا بين 18 تا 23 درجه سانتيگراد است. اما ماه‌هاي خرداد تا شهريور گاهي گرما به 30 درجه نيز مي‌رسد كه گردشگران را با توجه به رطوبت هوا گاهي كلافه مي‌كند. توجه داشته باشيد كه سرماي زير صفر درجه معمولاً در انگلستان به ندرت اتفاق مي‌افتد.

طول روز در جنوب انگلستان در ماه هاي تير و مرداد شانزده ساعت و در ماه‌هاي آذر و دي هشت ساعت است. به دليل اينكه روزها در فصل تابستان طولاني ترشود ساعت انگلستان از GMT (زمان گرينويچ) به BST (ساعت تابستان انگلستان) تغيير مي‌كند و ساعت‌ها يك ساعت به جلو كشيده مي‌شوند. اين تغيير زماني از ماه مارچ تا پايان ماه اكتبرصورت مي‌گيرد.

در طول روز براي حضور آفتاب در آسمان تفاوت‌هاي زيادي وجود دارد. آفتاب در بريتانيا ممكن است تند نباشد اما اگر پوستتان محافظت نكنيد بسيار آسيب زننده خواهد بود.

زمان مناسب براي سفر به انگلستان

 

فصل تابستان بهترين زمان سفر به انگلستان است. هوا زياد گرم نيست و به راحتي مي توان از سواحل لذت برد. بهترين ماه‌ها براي سفر به انگلستان، دقيقاً زماني كه هزينه بليط در ان بسيار ارزان‌تر است آوريل، مه، سپتامبر و اكتبر است.

لندن براي آسمان هميشه خاكستري‌اش مشهور است و به حد كمتري براي باراني بودن. اما در مجموع بارش سالانه‌ باران در اين شهر ناچيز است. هوا به قدري گرم نيست كه به يك مشكل تبديل شود. زمستان‌ها هم معمولاً بارش برف خفيفي را شاهد خواهيم بود. وجود ابر در آسمان‌ اين شهر امري بسيار شايع است.

لندن در تمام طول سال پر از گردشگر است و اين امر خيلي وابسته به وضعيت آب و هوايي نيست. ماه‌هاي ژوئن تا آگوست (اوت) بيشترين تعداد گردشگر روانه‌ي اين شهر مي‌شوند و بالطبع آن قيمت‌ انواع هتل بالا مي‌رود. از اين رو اگر قصد داريد در طول تابستان كه در فصول High-season قرار دارد به اين شهر سفر كنيد، بهتر است از قبل و در سريع‌ترين زمان ممكن اتاق رزرو كنيد.

خارج از اين زمان معمولاً به راحتي مي شود به محض رسيدن اتاق اجاره كرد. اما گشتن تك به تك محله‌هايي كه پر از هتل‌ها(مانند ويكتوريا يا بيسواتر) مي تواند طاقت فرسا باشد، پس بهتر است براي اين مورد هم از قبل جا رزرو كنيد. استاندارد هتل‌ها در لندن به طرز قابل ملاحظه‌اي نسبت به ديگر شهرهاي بزرگ اروپا و حتي جاهاي ديگر كمتر است. به عبارت ديگر، اتاق‌ها اغلب كوچك و فرسوده هستند، مگر اينكه در يك هتل مجلل و يا زنجيره‌اي بين‌المللي اقامت داشته باشيد.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی