تور هلند
تور های اروپایی با تورک تراول

آب و هوا هلند

آب و هواي هلند، به خاطر وجود بادهاي غربي اروپا و در اثر مجاورت با درياي شمال، معتدل و مرطوب است و بيشتر اوقات روزهاي بدون آفتاب دارد.

  • هلند يكي از پرباران‌ترين كشورهاي اروپايي است كه به علت رطوبت زيادش بيشتر اراضي آن پوشيده از مراتع و چمنزارها مي‌باشد به همين علت اين كشور به “كيكرلند” يعني “سرزمين قورباغه “معروف است.
  • وسعت زيادي از نيمه جنوبي آن را جلگه‌هاي كه در اثر آبرفت رودهاي راين، ماس، شلدت به وجود آمده است تشكيل داد كه موجب رونق كشاورزي در اين سرزمين است.
  • هلند به خاطر مجاورتش با دريا زمستان‌هاي خشك و تابستان‌هاي طاقت‌فرسا ندارد.
  • زمستان در هلند طولاني و همراه با بادهاي شديد است كه به دليل ارتفاع كم زمين بادها باعث تشديد هواي سرد مي‌شوند اما بارش برف در آن نادر است و باراش‌هاي شديد باران هم ندارد اما تابستان‌هاي كوتاه و مطبوعي دارد. متوسط درجه حرارت در زمستان صفر درجه سانتي‌گراد و در تابستان 21درجه سانتيگراد است.از ويژگي‌هاي خاص اين سرزمين سبز وجود بادهاي شديد غربي و سيلاب‌هاي موسمي است. از اوايل قرن 18 ميلادي، استفاده از آسياب‌هاي بادي در اين سرزمين به منظور خشك كردن باتلاق‌ها متداول است.

آمستردام داراي آب و هواي معتدل است كه به علت مجاورت با درياي شمال، اين شهر در معرض طوفان‌هاي شمال غربي قرار دارد. آمستردام داراي زمستان كمي سرد همرا با يك دورۀ كوتاه يخبندان است كه درجه هوا گاهي به منفي پنج درجه هم مي‌رسد. اما مانند بقيه شهرهاي اين كشور داراي تابستان مطبوعي است. حداكثر دما در روزهاي تابستان 20 تا 25 درجه سانتي‌گراد است. مانند بيشتر مناطق اين شهر نيز در اواخر تابستان تا اوايل پاييز روزهاي پرباراني را سپري مي‌كند و در بهار كم‌ترين ميزان باران را دارد.

روتردام نيز داراي هواي معتدل است اما تنها شهري است كه احتمال بارش برف در آن وجود دارد. از آنجايي كه روزهاي بدون آفتاب در هلند مرسوم است اين شهر به دليل هواي آفتابيش جذاب است. متوسط دماي آن حدود 10 درجه سانتيگراد است كه گرم‌ترين درجه حرارتش به حدود 23 درجه سانتيگراد مي‌رسد. در اوايل پاييز روزهاي پرباران اين شهر محسوب مي‌شود.

زمان مناسب براي سفر به هلند :

بهترين زمان براي مسافرت به اين كشور از نيمه ارديبهشت تا اواخر آبان است. از نيمه تير ماه تا نيمه شهريور ماه به علت هواي مطبوعي كه دارد (درجه حرارت بين 18-19 درجه سانتيگراد تا 23 درجه سانتيگراد) شاهد هجوم گردشگران و به طبع آن افزايش قيمت ها در كشور مي‌باشيم. اما در فصل‌هاي بهار و پاييز بهترين زمان براي سفر به اين سرزمين است. از اواخر آذر ماه تا اواخر دي ماه اين كشور داراي كمترين ميزان گردشگران مي‌باشد.

به طور كلي قيمت‌هاي هتل در اين كشور در فصول مختلف تغيير شاياني ندارد اما پيدا كردن هتل مناسب با قيمت مناسب در ماه‌هاي تابستان كمي دشوار است

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی