آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی

آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی

سفر به یک کشور خارجی برای تجارت بسیار هیجان انگیز ولی در عین حال نیاز به برنامه ریزی دارد، به خصوص اگر با سنت‌ها و مردم آن کشور بسیار غریبه باشید.مطمئنا اگر مقصد شما به سمت شهرهایی مانند پاریس، برلین و رم باشد، سوال‌های بسیاری مانند اینکه از کدام قاشق یا چنگال استفاده کنم؟ چرا سالاد بعد از غذای اصلی سرو می‌شود و … به ذهنتان خطور می‌کند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با سه مورد از نکاتی که به هنگام غذا خوردن در یک قرار کاری در کشورهای مختلف باید رعایت کنید، آشنا کنیم.

1.رستوران های فرانسه مراقب حرکت دست های خود باشید!

در سراسر فرانسه این رسم وجود دارد که تحت هیچ شرایطی نباید آرنج خود را بر روی میز بگذارید، زیرا فرانسوی‌ها این کار را بی ادبی برداشت می‌کنند، ولی باید در عین حال مراقب باشید تا دست‌های خود را زیر میز نیز پنهان نکنید! به خصوص اگر کسی را برای بار اول ملاقات می کنید.در بین فرانسوی‌ها ضرب المثلی وجود دارد که اگر دست خود را زیر میز پنهان کنید انگار که یک خنجر را از چشم میزبان و باقی مهمانان پنهان کرده‌اید! ‌

2.بهترین راه برای برش غذا در رستوران های آلمان

آلمانی ها نیز همانند فرانسوی ها ، در هنگام صرف غذا چنگال را در دست چپ و کارد را در دست راست می گیرند.در آلمان همیشه از لوازم صرف غذا همچون چنگال چاقو و قاشق استفاده می شود، حتی برای خوردن غذاهایی مانند پیتزا که عموما با دست صرف می شود.

آلمانی ها تمایل دارند که از چاقو فقط در مواقع ضروری استفاده کنند ، بنابراین بهتر است که اگر قادر هستید، از لبه چنگال خود برای برش مواد غذایی خود استفاده کنید و تنها برای برش مواد غذایی سفت مانند گوشت از چاقو استفاده کنید.توجه داشته باشید که اگر نیم ساعت پس از صرف غذا کسی برای جمع کردن بشقاب ها به شما مراجعه نکرد، تعجب نکنید.

دلیل این امر رعایت نشدن کدهای قاشق و چنگال بوده است. با پایان غذا باید قاشق و چنگال بر روی بشقاب به صورت موازی حالت عقربه ساعتی را داشته باشند که ساعت سه یا چهار را نشان می‌دهند. در چنین شرایطی پرسنل رستوران متوجه می‌شود که شما دیگر چیزی نخواهید خورد.


3. عادات خوب غذاخوردن ایتالیایی ها

ایتالیایی ها برای صرف غذا اهمیت زیاد قائلند و برای وعده های غذایی، به ویژه آنکه مهمانی هم داشته باشند، وقت زیادی اختصاص می دهند. در تعطیلات آخر هفته خانواده ها ساعت ها صرف ناهارخوردن می کنند، ناهار وعده اصلی محسوب شده و اغلب کنار هم صرف می شود، گرچه در شهرهای بزرگ با غرق شدن مردم در مسائل و مشکلات شهری این رسم در حال از بین رفتن است.

ایتالیایی ها عاشق غذاهای تند و تیز هستند. آنها از سس گوجه غلیظ در اسپاگتی هایشان استفاده می کنند البته همراه با انواع قارچ ها، روغن زیتون، ادویه جات، سیر و انواع مغزها. آنها بر روی هر غذایی سس می ریزند. خوردن سبزیجات تازه (سالاد) را بسیار دوست دارند. آنها به غذاهای مخصوص خود افتخار می کنند. جالب است بدانید که در رستوران های ایتالیا تا زمانی که شما درخواست صورتحساب را نکرده‌اید هرگز آن را بر سر میز نمی‌آورند. ممکن است شما آخرین فردی باشید که در رستوران نشسته‌اید، اما خارج از ادب می‌باشد که صورتحساب را آورده و بر روی میز شما بگذارند. اگر آماده خارج شدن از رستوران هستید کافی است که تقاضای صورتحساب کنید.

صورتحساب همراه با یک قطعه نان برای شما آورده می‌ شود.توجه داشته باشید البته قیمت‌های آورده شده در صورتحساب شامل مالیات و حق سرویس می‌باشد. ضمنا اگر مایل بودید می‌توانید به‌عنوان انعام چند سکه بیشتر پرداخت کنید.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی