تور هلند
تور های اروپایی با تورک تراول

تعطیلات در هلند

يك مسافر در هنگام سفر به هلند بايد تعطيلات رسمي اين كشور را مدِ نظر داشته باشد زيرا در ايام تعطيلات ممكن است مشكلاتي چون تأخير در زمان سفر، تراكم ترافيك، مشكلات رزرو و اقامت را به همراه داشت. همچنين افرادي كه به منظور تجارت به اين كشور سفر مي‌كنند بايد اين نكته را مدِ نظر داشته باشند كه بانك‌ها، ادارات و شركت‌هاي تجاري نيز در طول تعطيلات رسمي، تعطيل هستند. اما در تعطيلات رسمي اين كشور برنامه‌هاي مفرحي وجود دارد كه ديدن آن خالي از لطف نيست اما احتياج به برنامه ريزي درست دارد.

مناسبت ها و رويداد ها در هلند

مردمان هلند بزرگداشت‌هايي را به منظور گرامي‌داشت قهرمانان ملي خود مانند ويليام اورانژ، رامبراند و … را جشن نمي‌گيرند و كار را تعطيل نمي‌كنند در صورتي كه اگر لازم باشد با ساختن مجسمه و گرفتن مجلسي به آنها اداي احترام مي‌شود. همچنين نمايش‌هاي ميهن‌پرستانه نيز ميان آنها متداول نيست زيرا آنها معتقدند كه نمايش، شكوه اين حس دروني را از بين مي‌برد.

  • تعطيلات سال نو ميلادي: شروع سال ميلادي اول ژانويه معادل 11 دي ماه است، اين روز در كشور هلند تعطيل عمومي است.
  • :Easter Fridayبيست و نهم مارس معادل 9 فروردين معروف به جمعه عيد پاك است و جمعه بعد از جشن عيد پاك مسيحيان است. اين روز براي مسيحيان روز مهمي محسوب مي‌شود و تعطيل عمومي است.
  • جشن عيد پاك مي‌آيد: اوايل آوريل معادل 12 فروردين در كشور هلند، عيد پاك است كه تعطيل عمومي نيز هست. اين عيد مهم‌ترين عيد مسيحيان به شمار مي‌آيد.
  • جشن تولد ملكه هلند: 30 آوريل معادل 11 ارديبهشت ماه سالگرد تولد ملكه است كه در تمام خيابان‌ها جشن برپاست و در اين روز هر كس مي‌تواند محصولاتش را به خيابان آورده و بفروشد. لذا تمام خيابان‌هاي شهر مملو از دستفروش مي‌شود.
  • جشن استقلال ملي: روز 5 مي معادل با15 ارديبهشت مصادف است با پيروزي جنگ‌هاي هشتاد ساله استقلال طلبانه هلند براي بيرون آمدن از سلطه اسپانيا.
  • يادبود عروج عيسي مسيح: روز 9 مي معادل با 19 ارديبهشت در هلند مراسمي يادبودي به مناسبت عروج عيسي مسيح به آسمان برگزار مي‌گردد.
  • Easter Monday: بيست مي معدل 30 ارديبهشت ماه، دوشنبه عيد پاك است كه جزءِ تعطيلات رسمي اين كشور محسوب مي‌شود.
  • جشن كريسمس : در آيين مسيحيت در روز 25 دسامبر معادل 4 دي يا شب قبل آن يعني در 24 دسامبر جشني به منظور گرامي‌داشت زادروز مسيح برگزار مي‌شود. از اين روز به عنوان جشن ميلاد مسيح ياد شده كه آغاز جشن و تعطيلات ايام 12 روزه كريسمس است.كريسمس مهم‌ترين رويداد سالانه مسيحيان است. هر چند كه پايه اين جشن مذهبي است اما بعد از قرن 20 ميلادي به عنوان يك جشن غير مذهبي برگزار شده كه از مراسم ويژه آن مي‌توان به تزيين درخت كريسمس و بابانوئل اشاره كرد. اين ايام مانند جشن نوروز ايرانيان است كه فرصتي است براي ديدن دوستان، آشنايان و لحظه‌هاي دور هم بودن.
  • جشن استقلال ملي: روز 5 مي معادل با15 ارديبهشت مصادف است با پيروزي جنگ‌هاي هشتاد ساله استقلال طلبانه هلند براي بيرون آمدن از سلطه اسپانيا.
  • جشن عيد سينتركلاوساوند (‌سن نيكولا): روز 25 و 26 دسامبر در هلند برگزار مي‌شود. اين عيد را مهاجران هلندي به امريكا بردند و نام آن به تلفظ امريكايي به سانتاكلوس تبديل شد.
  • مسابقات اسكيت روي يخ 200 كيلومتري: درماه ژانويه كشور هلند ميزبان مسابقات اسكيت روي يخ است كه ورزشكاران و علاقمندان زيادي را به اين كشور جذب مي‌كند.
  • كارناوال در هلند: كارناوال يك جشن همگاني مي‌باشد كه رقص‌هاي خياباني با آن آميخته شده است. در اواسط بهمن ماه كارناوالي در هلند برپاست كه مردم لباس‌هاي خنده‌دار پوشيده و به خيابان‌ها مي‌آيند.
  • كارناوال ميوه: بعد از فستيوال پرتقال و جشنوارۀ گل لاله، كارناوال ميوه هلند معروف است. هر ساله 12 تا 14 سپتامبر در شهر تيل هلند كارناوال ميوه برپاست كه مجسمه هاي زيبايي كه از ميوه ساخته شده در سراسر شهر هويداست.
  • كارناوال گل لاله: آب و هواي هلند و خاك مرغوب آن بهترين مكان براي پرورش گياهان است. اولين بار گل لاله توسط عثماني‌ها از ايران به هلند راه يافت و هم اكنون به سمبل اين كشور تبديل شده. هر سال در ارديبهشت ماه كارناوال گل هلند در اين كشور برگزار مي‌شود كه گردشگران زيادي را به خود جذب مي‌كند.
  • جشن روز ملي آسياب: در روز 6 مي ( ارديبهشت ماه) درب همه آسياب‌هاي هلند بر روي بازديدكنندگان به منظور نمايش براي عموم باز است.
  • فستيوال هنرهاي نمايشي و موسيقي: اين فستيوال‌ها از رخدادهاي بين‌المللي هلند به شمار مي‌آيد كه فستيوال هنرهاي نمايشي در اواخر خرداد ماه در شهر آمستردام و لاهه و فستيوال موسيقي در شهر هاگو هلند برپا مي‌شود. اين فستيوال صحنه‌اي بزرگ براي نمايش هنرهاي نمايشي، موسيقي( رقص، اپرا و …)، ادبيات و معماري مي‌باشد. در اين فستيوال تئاترهاي موزيكال با توجه به فرهنگ‌هاي هر كشوري اجرا مي‌شود. اين فستيوال مكاني براي گردهمايي چهره‌هاي سرشناس دنياي هنر به منظور نمايش و آشنايي با اتفاقات نوين در اين عرصه است و بهترين فرصت براي شناسايي استعدادهاي جديد.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی