تور های هلند
تور های اروپایی با تورک تراول

حمل و نقل هلند

به خاطر موقعيت جغرافيايي هلند، حمل و نقل در آن از اهميت خاصي برخوردار است. هلند به عنوان شاهراه داد و ستد كالاها بين اروپا غربي و بقيه كشورهاي دنيا است. حمل و نقل كالاهاي تجاري در بنادر هلند از طريق كشتي، قطار، كاميون و از طريق لوله است.

راه آهن هلند

هلند داراي 2808 كيلومتر شبكه ريلي است.

جاده سازي هلند

هلند داراي 134000كيلومتر جاده است.

بنادر و كشتيراني هلند

كشور هلند عليرغم كوچك بودن اما به خاطر داشتن 6183 كيلومتر راه آبي مقام 24 دنيا را از اين لحاظ و به دليل داشتن 558 فروند كشتي مقام 20 جهان را دارد.

جنوبي‌ترين سواحل قسمت درياي شمال، بزرگترين ميدان حمل و نقل جهان محسوب مي‌شود. هلند به خاطر وجود رودهاي راين، ماس، شلدت و كانال‌هاي ارتباطي داخل كشور جزء بزرگترين شريان‌هاي بازرگاني است بندر روتردام جزء مجهزترين بنادر دنياست به طوري كه در منطقه يوروپورت (بين روتردام و درياي شمال) بزرگترين كشتي‌ها پهلو مي‌گيرند.

چند نمونه ديگر از بنادر مهم هلند:

  • آمستردام، شلت غربي
  • آمستردام، ترنيزن

•              آمستردام، فلاشينگ

حمل و نقل هوايي هلند

هلند 27 فرودگاه داشته كه مشهورين خط هوايي آن، خط سلطنتي هلند به نام KlM است كه در سال 1920 با پرواز از آمستردام به سمت لندن كار خود را آغاز كرد. در سال 2004 اين ايرلاين با ايرفرانس ادغام شد. اين ايرلاين بعد از عقد قرارداد ادغام به مقام هفتم در جهان و مقام دوم در اروپا دست يافت. فرودگاه اسكيپهول در شهر آمستردام دوازدهمين فروگاه پرتردد جهان است كه مقام چهارم اروپا را بعد از لندن، پاريس و فرانكفورت دارد. دو فرودگاه بين‌المللي ديگر هاند فرودگاه زستين هاون و ماستريخت مي‌باشند..

نمونه پروازهاي ايران هلند

خط هوايي                ايران         هلند

ايران اير                    تهران        آمستردام

KLM                       تهران        آمستردام

از فرودگاه اسخيپول راه آهن براي شهرهاي آمستردام، روتردام،لاهه ، اوترخت و ديگر شهرهاي بزرگ آن به طور مستقيم وجود دارد. همچنين قطارهاي بين المللي از هلند به آلمان، بروكسل و پاريس و بالعكس وجود دارد.

ايستگاه هاي قطار در زير زمين سالن اصلي فرودگاه اسخيپول واقع شده است كه راحت ترين، سريعترين و ارزان ترين راه براي سفر به سراسر هلند مي باشد. لازم نيست براي سفر با قطار حتما يك ساعت زودتر در ايستگاه قطار حضور داشته باشيد و مهم ترين حسن آن لذت از طبيعت زيباي هلند در طي مسير مي باشد.

امكان رزرو بليط قطار از 3 تا 6 ماه قبل مقدور مي باشد كه مي توان از راه آن هلند يا آلمان، بلژيك، ايتاليا و فرانسه خريداري كرد. بين فرودگاه آيندهوون و ايستگاه مركزي آمستردام و همچنين بين ايستگاه هاي راه آهن محلي و ايستگاه هاي قطار هاي بين المللي اتوبوس مي باشد .

مسافرت از هلند به فرانسه و بلژيك با قطار هاي سريع السير كمي گران است كه البته به نسبت مسافرت هوايي مناسب تر بوده و اگر از قبل رزرو نموده يا سن شما از 26 سال كمتر و از 60 سال بيشتر باشد ميتوانيد از تخفيفات ويژه اي استفاده نماييد.

قطارهاي مستقيمي از فرودگاه آمستردام و روتردام براي آلمان و بلژيك مي باشد.

براي سفر به بروكسل مي توان از قطارهاي عادي به جاي جايگزين قطارهاي سريع السير استفاده كرد كه مقرون به صرفه تر بوده اما ممكن است مجبور به جابه جاي قطار خود در برخي از شهرها در طول مسير شويد.

همچنين قطار سريع السير از فرودگاه بازل مولوز فرايبورگ اروپا به مقصد آمستردام و بالعكس وجود دارد كه از شهرهاي فرانكفورت،كلن، دوسلدورف،آرنهم و اوترخت عبور مي نمايد.

رفتن با اتوبوس به هلند

هلند داراي جاده هاي خوبي به سمت بلژيك و آلمان است . به علت وجود اين كشورها در توافقنامه شينگن مرزهاي زميني باز بوده فقط گاهي سر مرز بازرسي انجام مي شود. اگر از طريق زميني از كشور هلند به سمت انگليس برويد حتما سر مرز بازرسي مي شويد.

مقررات ، نشانه گذاري ها و علائم جاده اي مشابه بقيه كشورهاي اروپايي مي باشد

از آنجا كه جاده هاي شهري آن باريك است رانندگي شهري در هلند براي بسياري از گردشگران به عنوان يك تجربه خسته كننده، وقت گير و گران قيمت است.

بسياري از دوچرخه سواران و اسب سواران معمولا قوانين راهنمايي و رانندگي را به درستي اجرا نمي كنند كه گاهي اين براي مسافرين مسئله ساز مي شود .

رفتن با كشتي به هلند

ميتوان از كشورهاي همسايه هلند كه از طريق درياي شمال با آن در ارتباط هستند بوسيله كشتي به اين كشور مسافرت نمود. در هلند مي توان قايق هاي ارزان قيمت تري نسبت به كشتي‌هاي گران قيمت كروز اجاره كرده و با آن بين شهرها يا داخل برخي شهرها گردش نمود.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی