تور های هلند
تور های اروپایی با تورک تراول

زبان و فرهگ مردم هلند

مطالعات باستان‌شناسي بقاياي نژادي كه به دسته آلپين و يا سلكتواسلاويك تعلق دارد را در اين سرزمين پيدا كردن كه زمان سكونتشان به دوران قبل از ژرمن‌ها بر مي‌گردد. اما بيشتر منابع سلتي و ژرمن‌ها را، نخستين اقوام ساكن در هلند مي‌دانند كه در زمان حمله رومي‌ها كه دوازده سال پيش از ميلاد مسيح بود، در اين سرزمين مي‌زيستند. چهارصد سال بعد از ميلاد مسيح‌، گروهي از ژرمن‌ها كه فرانك‌ها ناميده مي‌شدند، رومي‌ها را از اين سرزمين بيرون كرده و امپراتوري فرانك‌ها را بنيان نهادند. البته بعدها حكومت فرانك منقرض گشته و به امپراطوري شرقي و غربي كه بعدها آلمان و فرانسه نام گرفت، تقسيم شد.

با اينكه اكثر مردم هلند، از نژاد سفيد و تيره ژرمن هستند، اما ملت هلند داراي يك نژاد همگن نيست. در اين امر آميخته شدن مردم هلند از جنوب با فرانك‌ها و از شمال با ساكسون‌ها مي‌باشد كه باعث شد لهجه، هيكل و رنگ متفاوتي نسبت به هم پيدا كنند.

به طور كلي مي‌توان سه نژاد متمايز را در هلند معرفي كرد:

فريزيان‌ها در شمال‌، ساكسون‌ها در شرق، فرانك‌ها در غرب و جنوب. البته در قرون اخير مهاجران زيادي از فرانسه، انگليس، سوئيس، اسپانيا وارد هلند شدن كه تركيب ساكنان آن را دگرگون كرده‌اند.

زبان رسمي آنها هلندي (دوچ) است كه اكثراً ساكنان آن و مهاجرين به اين سرزمين از آن استفاده مي‌كنند. زبان رسمي ديگر آن، فريژن است كه همان زبان فريزلندي‌ها است كه ايالات شمالي فريزلند به اين زبان صحبت مي‌كنند. با اين كه اين زبان فقط در اين ايالت، كه بخش كوچكي از هلند است، استفاده مي‌شود ولي به زبان رسمي اين كشور تبديل شده است.‌ زبان رايج مردم استان‌هاي شمالي بلژيك نيز زبان هلندي است.

هلند داراي چند گويش محلي است كه عبارتند از: گويش لوساكسون در شمال و شرق كشور،گويش فرانكونيئن و ليمبورگيش در جنوب كشور يادگيري زبان‌هاي خارجي در هلند بسيار مرسوم است و حدود 85 درصد از كل جمعيت، به زبان انگليسي، 55 تا 60 درصد به آلماني و 25 درصد به فرانسوي تسلط كمي دارند. در مدارس هلند زبان‌هاي اسپانياي، روسي، عربي، تركي، و لاتين نيز تدريس مي‌شود. خط رسمي و متداول اين كشور، لاتين است.

احترام گذاشتن در هلند

هلندي ها عليرغم پذيرفتن آداب و رسوم ساير مهاجرين بسيار به سنت هاي خو پايبند مي باشند. نحوه زندگي و آداب آنها بيشتر متاثر از شرايط طبيعي منطقه مي باشد. مردم ناحيه شرق به نسبت نواحي شمال كه شرايط طبيعي سخت تري دارند بسيار اجتماعي، خونگرم و اهل معاشرت مي باشند. مردم هلند كه شعار برابري براي همه بسيار معتقدند لذا آنها به دليل سن ، رابطه يا طبقه اجتماعي براي كسي احترام قائل نمي شوند .

از آنجايي كه اين كشور مساحت زيادي ندارد فاصله فرهنگي زيادي هم بين شهرهاي آن ديده نمي شود. بيشتر مردم اعم از شهري و روستايي تقريبا لباس هاي يكساني مي پوشند.فقط در برخي از روستاها مثل روستاهاي فريزلند مردم لباس محلي كه رنگ و شكل آن در هر منطقه متفاوت است به تن مي كنند. گردشگران مي توانند با هر لباسي كه دوست دارند در سطح شهر گردش نمايند.

در ديدار با همكاران تجاري يا دوستان بايد در ابتدا و انتهاي ديدارتان دست بدهيد و فقط دوستان صميمي در هنگام ديدار با هم گونه هايشان را به هم چسبانده و هوا را بوس مي كنند.

هلندي ها بسيار صريح كلام هستند هرچند كه در ملاقات با خارجي ها سعي مي كنند كمي رعايت نمياند همچنين در جلسات و ديدار هاي اوليه قبل از اينكه طرف مقابل از شما بخواهد كه نام كوچك آن را استفاده نماييد ار اين كار خودداري نماييد. همچنين در مراحل اوليه آشناييتان از پرسيدن سوالاتي كه جنبه شخصي دارد حذر كنيد.

مردم هلند بسيار قانون مند و منظم مي باشند لذا براي رفتن به ادارات دولتي يا مراجعه درماني حتما از قبل وقت بگيريد در ضمن سر ساعت حاضر شويد. همچنين اين قانون براي روابط دوستانه و فاميلي هم صدق مي كند. اين مسئله را در نظر داشته باشيد كه اگر در مراجعه به سازمان يا مراكز درماني تاخير كرده يا در زمان نامناسب وقت خود را كنسل نبايد بايد جريمه اي را پرداخت نماييد.

هلندي ها مثل ايرانيان اگر اولين بار به ديدار فردي بروند يا خانه جديد حتما هدايايي مثل گل،شكلات و ….. مي برند. عدد 13 براي هلندي ها نماد خوبي نيست اگر تصميم گرفتيد گل هديه ببريد حواستان باشد تعداد آن سيزده نباشد.

در هلند اصولا دوستان همديگر را قبل از نهار به صرف قهوه دعوت مي نمايند كه همراه با كيك يا شيريني سرو مي شود . وعده غذاي اصلي در هلند از ساعت 6 بعد از ظهر به بعد مي باشد . اگر غير از ساعات معمول ناهار، غذا سفارش دهيد هزينه تان به مراتب كمتر خواهد شد.

اگر دوستان هلنديتان شما را براي صرف غذا به خانه شان دعوت كردند اولا بايد بدانيد آنها اهل تعارف نيستند پس هر چه دوست داريد ميل كنيد و منتظر تعارف نباشيد در ثاني رعايت چند نكته لازم است اينكه اجازه دهيد سر ميز شام آنها جاي شما را نشانتان دهند و آقايون قبل از خانم ها سر ميز غذا نمي نشيند . اگر در زمان سرو غذا قاشق و چنگال خود را داخل بشقاب بگذاريد به معناي آن است كه ديگر ميل به خوردن غذا نداريد يعني سير شده ايد.سعي كنيد همان اندازه كه ميل داريد غذا بكشيد هلندي ها باقيمانده غذا داخل بشقاب را اصراف دانسته و نمي پسندند.

يكي از علايق هلندي ها مطالعه روزنامه است براي همين روزنامه هاي متعددي در اين كشور چاپ مي شود.

چهار هزار نفر از مردم هلند در سال 1980 ميلادي تصميم به تبديل شهرشان به مكاني پاك را گرفتند لذا مردم اين كشور بيشتر از دوچرخه به جاي ماشين استفاده مي نمايند. اگر قصد سفر به شهر هوتن را داريد بدانيد كه اين شهر ماشين ندارد و بايد از دوچرخه استفاده نماييد.

در اين كشور اصولا مردم از كيسه هاي پلاستيكي استفاده نمي كنند و هر كس با ساك دستي خود وارد فروشگاه ها مي شود در هنگام سفر بهتر است اين نكات ريز را رعايت نماييد.

بين واحدهاي مسكوني فضاي سبز وجود دارد كه ورود ماشين به اين محوطه ممنوع است.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی