تور های هلند
تور های اروپایی با تورک تراول

صنعت و کشاورز هلند

هلند، داراي اقتصاد پويايي است كه شامل بخش‌هاي گوناگوني است. بسياري از بخش‌هاي آن تقريباً جديد مي‌باشند. حدوداً تا بعد از جنگ جهاني دوم اهميت محصولات صنعتي در هلند كم بود. در اين كشور نسبت به بقيه كشورهاي اروپايي صنايعي چون ساخت فولاد، تجهيزات حمل و نقل، ماشين آلات اهميت بيشتري داشت. از سال 1945 رشد صنعت به بخش‌هاي صنايع الكترونيكي و شيميايي متمايل شد.

كشاورزي هلند

 

كشاورزي مكانيزه هلند تنها براي 4 درصد نيروي انساني اشتغال‌زايي نموده ولي با توجه به مازاد توليدش كمك شاياني به بخش صنايع غذايي و صادرات نموده است.

  • در هلند كشاورزي گلخانه‌اي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است
  • اين روش باعث افزايش توليد و بالطبع آن صادرات محصولات گل‌هاي زينتي خانگي، گل‌هاي تزيني بريده شده، صيفي‌جات شده است
  • هلند نيمي از مناطق باغباني گلخانه‌اي در كل اروپا را دارد
  • توليد ميوه، سبزيجات، گل‌هاي تزئيني چيده شده و پياز گل در فضاي باز كشت مي‌شود.
  • زمين‌هاي كشاورزي هلند به چمنزار،كشتزارهاي مزروعي و زمين‌هاي باغباني تقسيم مي‌شود.به علت نزديكي هلند به كشورهاي آلمان و انگليس، اين كشورها بازار مناسبي براي محصولات كشاورزي هلند است؛ همچنين به دليل موقعيت جغرافيايي استراتژيك بندر روتردام به كشورهاي ديگر دسترسي دارد.

اين كشور از نظردرآمد حاصل از صادرات محصولات كشاورزي در جدول رتبه‌بندي جهاني بعد از آمريكا و فرانسه در مقام سوم است كه كسب اين مقام با توجه به مساحت آن امر بزرگي تلقي مي‌شود.

محصولات كشاورزي هلند به دو سوم كل دنيا صادر مي‌شود كه عمده اين محصولات گل است. گل‌ها به صورت پياز گل و گل‌هاي زينتي كه براي تهيه سبد گل و دسته گل استفاده مي‌شود، مي‌باشد.

هلند علاوه بر گل از بزرگترين توليدكنندگان گندم، جو و سيب‌زميني است.

علاوه بر گل، هلند يك چهارم از گوجه فرنگي و يك سوم از فلفل و خيار دنيا را تأمين مي‌كند.

دامپروري در هلند

در قرن 17 ميلادي، نيمي از كشتي‌هاي جهان دارايي هلند بود اما امروزه اين كشور علاوه بر توليد گل به توليدكنندگان بزرگ گوشت و لبنيات در جهان تبديل شده است. هلند در دامپروري بسيار توسعه يافته است. صنعت مرغداري هلند در طي سال‌هاي اخير بسيار توسعه يافته است. توسعه صنعت دامپروري هلند به گونه‌اي است كه مقداري از علوفه و خوراك دام مورد نياز در صنعت را وارد مي نمايد.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی