ارائه های درون غرفه ای
تور های نمایشگاهی با تورک تراول

مزایا و معایب ارائه های درون غرفه ای (In-Booth Presntation)

تا به حال در راهروهای نمایشگاه قدم زده اید و یکباره بخاطر یک مینی کنفرانس داخلی یک غرفه بایستید؟

ارائه های درون غرفه ای می توانند استراتژی قدرتمندی باشند، اما مناسب هر نوع تجارتی نیستند. مزایا و معایب ارائه های درون غرفه ای را بشناسید و استراتژی درستی اتخاذ کنید.

مزایا

دلایل خوبی برای برگزاری ارائه درون غرفه ای هنگام نمایشگاه وجود دارد. بیایید چهار دلیل اصلی را باهم مرور کنیم.

رفت و آمد را بیشتر می کند.

اولین مزیت ارائه درون غرفه ای، جذب بیشتر مردم است.

بازدیدکنندگان هیچ گاه از سخنرانی صرف نظر نمیکنند، و حتی اگر مقداری کنجکاو باشند خواهند ایستاد تا به حرف های سخنران گوش فرا دهند.

بنابراین ارائه های درون غرفه ای راه خوبی برای جذب مخاطب می باشند. به صورت اتوماتیک باعث افزایش بهره نمایشگاهی می شوند. اگر بازدید کنندگان در سخنرانی به طور کامل حضور داشته باشند، قطعا آنها به آنچه عرضه می شود، علاقه‌مند می شوند که باعث افزایش ارتباطات میشود.

جمعیت بیشتری حرف های شما را میشنوند.

یکی از موانع جدی نمایشگاه های تجاری اینست که فقط با عده کمی از مردم می توان صحبت کرد. صرف نظر از بهره وری و علاقه مندی به خدمات و محصولات، شما هرگز قادر نخواهید بود که با همه صحبت کنید.

برگزاری ارائه های درون غرفه ای راه حل خوبی برای سخنرانی برای عده بیشتری از مردم است.

توجه خبرنگاران به سهولت جلب می شود.

اگر یکی از اهداف شما مورد توجه قرار گرفتن در رسانه‌هاست، ارائه های درون غرفه ای می تواند شانس شما را برای رسیدن به هدفتان افزایش دهد.

اگر در روز چند ارائه داشته باشید، مطمئن باشید خبرنگاران پیام شما را دریافت خواهند کرد. تنها به شما بستگی دارد که به چه اندازه قانع کننده باشید و نشان دهید که شرکتتان ارزش وقت گذاشتن و حرف زدن را دارد.

اگر برای این کار برنامه ریزی میکنید مطمئن باشید که امکانات و تجهیزات مصاحبه آماده باشد.

قابلیت استفاده مجدد دارند.

اتلافی وجود ندارد.

اگر ارائه های شما به خوبی مدیریت بشوند، می توانید بخش هایی از آن در شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر و اینستاگرام برای درگیر نمودن مردم دوباره استفاده کنید، به طور کامل در یوتیوب به اشتراک بگذارید، برای آموزش کسب و کار خود استفاده کنید، برای آموزش کارکنان، در کنفرانس ها و غیره به طور کامل بهره ببرید.

ارائه های درون غرفه ای می تواند به یک بازایابی خوب که مانند نمونه کارهای شما می باشد، نیز تبدیل بشود.

how to persent in fiars

معایب

ارائه های درون عرفه ای دارای مشکلاتی نیز هستند. قبل از تصمیم گیری در مورد اینگونه ارائه ها بهتر است موارد مهم زیر را مرور کنیم.

به فضا کافی احتیاج است.

همانظور که میدانید، ارائه های درون غرفه ای نیازمند فضای کافی است. صندلی برای نشستن افراد، یک صحنه ساده برای ایستادن سخنران و یک صفحه نمایشگر بزرگ احتیاج است.

اینها به معنی اینست که شما نیازمند اجاره یک غرفه دیگر با برخی امکانات جهت برگزاری ارائه های خود هستید.

سیستم صوتی درجه یک نیاز است.

شرم‌آور است که یک سخنرانی عالی انجام بشود، جمعیت زیادی جمع بشوند ولی صدا نامفهوم و غیرقابل شنیدن باشد.

اگر میخواهید سخنرانی شما موفقیت آمیر باشد، به یک سیستم صوتی عالی نیاز دارید تا حضار بتوانند به وضوح صدای سخنران را بشنوند، مردم در راهروها وسوسه بشوند و هیچ کس کر نشود. بنظر کار ساده ای می‌آید، اما یک صداپردازی عالی در فضایی پر سروصدایی مانند نمایشگاه تجاری کار آسانی نیست.

اگر میخواهید همه چیز مطابق پیش بینی و انتظارات شما پیش برود، حتما با یک پیمانکار متخصص در زمینه برپایی ارائه های درون غرفه ای نمایشگاهی تماس بگیرید.

سخنران عالی احتیاج است.

صرف نظر از تمام تلاش ها، اگر سخنران شما وظیفه‌اش را به درستی انجام ندهد، تمام کار و تلاش ها تلف میشود. (مهارت سخرانی)

شما احتیاج به فردی دارید که بتواند مردم را تهییج کند، آنها هوشیار نگهدارد، مردم را به مشارکت وا بدارد، سوال بپرسید و حتی بخنند.

اگر شما فردی را از دفتر انتخاب می کنید که اسلایدهای پاورپوینت با صدای یکنواخت خود طوری میخواند که بقیه به خواب بروند، بهتر است که اصلا ارائه درون غرفه ای برگزار نکنید.

تبلیغات و شناساندن احتیاج است.

هیچ چیز ناامید کننده‌تر از سخنرانی به صندلی های خالی نیست. تصور کنید که سخنران برای صندلی های خالی صحبت کند.

برگزاری سخنرانی به امید اینکه مردم بیایند و صندلی ها را پر کنند، ایده‌ی خوبی نیست.

شما احتیاج دارید که سخنرانی به صورت قوی قبل از شروع نمایشگاه با استفاده از شبکه های اجتماعی، کانال های مشتریان و حتی با استفاده از امکانات برگزار کنندگان نمایشگاه اطلاع رسانی بشود.

شما قطعا افرادی که به سخنرانی بیایند و بنشینند خواهید داشت، اما این در صورتی است که افرادی از قبل باشند که تصمیم گرفته بودند که در سخنرانی شرکت کنند. باید قبل از برگزاری ارائه درون غرفه ای بدانید چطور غرفه خود را تبلیغ کنید، سپس تصمیم خود را برای برگزاری ارئه نهایی کنید.

سخن پایانی

الان شما همه چیز را در مورد برگزاری ارائه درون غرفه ای میدانید. با برنامه ریزی صحیح و فراهم نمودن امکانات مورد نیاز، می توانید از مزایای این استرانژی مناسب بهره مند بشوید. به خاطر داشته باشید که هرگونه نقصی در برگزاری این گونه ارائه ها شرمساری بزرگی برای شما و شرکتتان به بار خواهد آورد. پس مراقب باشید.

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی