تور هلند
تور های اروپایی با تورک تراول

موقعیت جغرافیایی هلند

ندرلند از سه قسمت هلند، جزيره آروبا و ندرلندآنتيلز تشكيل شده كه هلند قسمتي از اروپاي غربي ندرلند مي‌باشد كه كم ارتفاع‌ترين كشور اروپاي غربي است اما كم ارتفاع‌ترين بخش ندرلند دردنيا، زوئيدپلاس پولدر است كه اطراف شهر روتردام است. قسمت وسيعي از ندرلند از جمله تمام ايالت‌هاي فلولند (‌كه بزرگترين جزيزه مصنوعي جهان در آن قراردارد) و بخش‌هاي وسيعي ازهلند، زمين‌هايي است كه با مهار كردن آب دريا و بستن سد به وجود آمده‌اند لذا نام آنها پولدر يعني اراضي مزروعي پست كنار دريا مي‌نامند.

 

هلند در نيمكره شمالي و شرقي، غرب اروپا واقع است. در طول جغرافيايي 3 درجه و 21 دقيقه الي 7 درجه و 13 دقيقه شرقي و در عرض جغرافيايي 50 درجه و 45 دقيقه الي 53 درجه و 52 دقيقه شمالي قرار دارد.

طول مرزهاي خشكي آن 1027 كيلومتر و طول ساحا دريايي آن 451 كيلومتر است.

مساحت كل اين كشور 41526 كيلومتر بوده كه كمي بزرگتر از بلژيك و تقريباً يك نهم آلمان و يك سي و نهم ايران است لذا از لحاظ مساحت 134 كشور دنيا محسوب مي‌شود. اين سرزمين سرسبز بدون كوه با كشورهاي آلمان و بلژيك از طريق شرق و جنوب، با درياي شمال از شمال و غرب هم مرز است.

شهر هاي مهم هلند

آمستردام پايتخت هلند مي باشد كه در جنوب ايالت ندر هلند واقع شده و از سمت شرق به درياچه اَيسل مِير و ازسمت غرب توسط كانال كشتيراني به درياي شمال و آبهاي آزاد مرتبط مي شود. آمستِل، مهم ترين رودخانه آن مي باشد كه از وسط شهر عبور مي كند. از وسط آمستردام مي‌گذرد كه باعث شكل گيري شبكه اي از كانالها دربخش‌هاي مختلف شهر شده است. اين كانال ها كه در دور مركز اوليه شهرايجاد شده و اين شهر را به نود جزيره تقسيم كرده به منظور جابجايي محموله هاي بار از كشتي ها به انبار ها و مراكز پخش و بالعكس در قرن هاي چهار و پنج هجري شكل گرفت و به تدريج گسترش يافت . وجود اين كانال ها و پل هاي رابط بين آنها منظره اي زيبايي را براي اين شهر بوجود آورده است.

روتردام

روتردام به علت وجود بندر آن به عنوان شهر كارگري است. اين شهر در جنوب غربي هلند غربي واقع شده كه در حاشيه دلتاي رودخانه هاي راين و مارس شكل گرفته است. نام اين شهراز منطقه اي در كنار رود روته گرفته شده كه شواهد باستان شناسي حاكي از سكونت مردمان هلندي تبار از سال 900 ميلادي در اين مكان مي باشد.

روتردام بزرگترين بندر اروپا در كشور هلند و در بخش هلند جنوبي مي باشد. به علت جايگاه ويژه اين شهر به عنوان دروازه اروپا از آن ياد مي شود. اين بندر كه بزرگترين رقيب بندر توكيو است در سواحل درياي شمال قرار گرفته و دسترسي مناسبي به جاده ها، راه آهن و بقيه مسيرهاي ارتباطي دارد.

روتردام شهر مدرن هلند مي باشد كه بناهاي زيبايي در آن ساخته شده يكي از معروف ترين آنها برج يوروما است.مهم ترين وجه تمايز آن كه باعث معروفيتش در سراسر دنيا شده وجود كابين مكعبي معلق در هوا است.

لاهه

لاهه سومين شهر پر جمعيت هلند در بخش هلند جنوبي واقع شده است كه مهم ترين ادارات و سازمانهاي دولتي و همچنين يكي از نهاد هاي سازمان ملل متحد نيز در اين شهر قرار دارد به همين دليل به پايتخت حقوقي جهان معروف است.

اوترخت

اوترخت شهري در شمال هلند است كه به شهر دانشگاهي هلند معروف مي باشد . اين شهر از نظر جمعيت چهارمين شهر بزرگ هلند است اما به دليل پويايي فرهنگي بعد از پايتخت اين كشور قرار مي گيرد .

فاصله ي اوتريخت تا آمستردام 51 كيلومتر مي باشد كه با اتومبيل 1 ساعت، با قطار 30 دقيقه و با دوچرخه 2 ساعت اين مسافت طي مي شود.

آيندهوون

آيندهوون صنعتي اين كشور مي باشد كه در جنوب شرقي هلند واقع شده است. از مهم ترين كارخانه هاي صنعتي آن مي توان به برند فيليپس اشاره كرد.

گرونينگن

گرونينگن به دليل دانشگاه گرونينگن به شهر دانشجويي هلند معروف بطوريكه نيمي از جمعيت آن را افراد زير 35 سال و دانشجويان تشكيل مي دهد .اما عمده شهرت آن، به دليل عوامل فرهنگي و اقتصادي آن است. وجود موزه هنرهاي معاصر گرونينگن، برج كليساي مارتيني، ساختمان معروف تالارموسيقي از مهم ترين مراكز فرهنگي آن به شمار مي آيد و به دليل وجود دو تا از بزرگترين كارخانه هاي جهان كه در زمينه توليد شكر و كشتي سازي جهان فعاليت مي نمايند به مركز اقتصادي اين كشور تبديل شده است.

جدول مرزهاي هلند

 

جدول مرزهاي هلند

كشور                       منطقه

آلمان                        شرق

بلژيك                       جنوب

درياي شمال             شمال و غرب

درياي مرمر              شمال

                               

جاذبه هاي ديدني

براي علاقمندان به هنر، هلند مي‌تواند مكاني جذاب باشد زيرا بخش مركز آمستردام در قرون وسطا ساخته شده و در طي قرن 16 ميلادي توسعه يافت اما در قرن طلايي اين كشور كه مصادف است با قرون 17و18 ميلادي. خان‌هاي اعياني در حاشيه كانال‌هاي بيروني شهر ساخته شد كه هم اكنون بسياري از آنها جزو آثار باستاني هلند به شمار مي‌رود‌. قايق‌سواري در درون اين كانال‌ها كه كل شهر را مي‌پيمايد و ديدن اين ساختمان‌ها بسيار دلنشين است. گذشته از معماري زيباي شهر كه فضاي دلنشيني را ايجاد كرده، اين كشور گنجينه‌هاي هنري بسياري را در خود جاي داده است.

 

 

  • موزه ون گوگ: اين موزه در آمستردام است كه بيش از 200 اثر از اين نقاش پست امپرسيونيسم در آن به معرض نمايش گذارده شده است. همچنين در اين مكان نمايشگاهي در مورد زندگي اين هنرمند بزرگ برپاست تا مردم بيشتر با روحيات و مواردي كه ون گوك براي خلق آثارش از آنها الهام مي گرفته آشنا شوند.
  • باغ كاكنهف: بزرگترين باغ گل جهان مي باشد كه هنرمندان زيادي دو ماه سال مشغول گل آرايي در اين باغ مي باشند كه علاقمندان زيادي را از سراسر دنيا به خود جذب مي نمايد.
  • موزۀ ريجكس : اين موزه كه داراي مجموعه هاي نفيس تاريخي مي باشد در آمستردام واقع شده است.
  • پارك ملي هوگ ولوه : اين باغ داراي شكارگاه و موزه مي باشد كه به دليل داشتن مرداب هاي زيبا از مكان هاي ديدني آمستردام محسوب مي شود.
  • كانال پرنسس : سومين و بيروني ترين كانال در شهر آمستردام مي باشد كه ساخت آن 50 سال طول كشيد و نقطه عطفي در تاريخ اين كشور مي باشد. در سال 2009 به عنوان ميراث جهاني ثبت گرديد. غبور بكشتي و قدم زدن از روي آن خالي از لطف نمي باشد.
  • كانال‌هاي شهر آمستردام و خانه‌هاي زيباي اطراف آن كه قدمت‌شان به قرن 17 ميلادي بر مي‌گردد.
  • موزه ملي هنر: مجوعه‌اي بي‌نظير از آثار نقاشان بزرگ قرن هفدهم‌
  • ميدان رامبراند كه مزين به مجسمه‌اي از نقاش معروف هلندي رامبراند است و در سال 1668 بنا گشته است.
  • ميدان دام كه قديمي‌ترين ميدان شهر آمستردام است و ساختمان كاخ سلطنتي در آن واقع است.
  • آسياب بادي دِ خووايا يكي از شش آسياب بادي باقي مانده در شهرآمستردام مي‌باشد.
  • پل لاغر :‌محبوب‌ترين پل شهر آمستردام كه بر روي رودخانه آمستل قرار دارد.
  • بازار گل شناور
  • ايستگاه مركزي :‌از ويژگي‌هاي بارز آن وجود 8600 ستون در ساخت آن است كه به سبك نئو رنسانس در اواخر قرن 19 ساخته شد.
  • ميدان لِيدن: ميداني در مركز شهر كه مملو از رستوران و كافه هاي ارزان قيمت تا لوكس است كه هر جاي آن دسته اي از نوازنذگان خياباني در حال اجراي قطعه اي زيبا مي باشند.
  • محله‌اي در شهر آمستردام به نام Jordaan.
  • موزه خانه قايقي.
  • كليساي قديمي شهر آمستردام :ساخت اين كليسا به اوايل قرن 14 ميلادي بر مي‌گردد.
  • خانه‌هاي تاريخي Beguinage كه در قرن 14 ميلادي به منظور سكني دادن گروهي از زنان مؤمن ساخته شد.
  • ساختمان Waag كه يكي از سه دروازه ورودي اصلي شهر آمستردام بوده است و قدمت آن به قرن 15 ميلادي مربوط مي‌شود.
  • منارهاي مخروطي شكل بناي تاريخي برج Montelbaanstoren (اين برج به عنوان قسمتي از ديوار دفاعي اطراف آمستردام بنا شده‌).
  • موزه دريايي
  • پارك وندل (بزرگترين پارك آمستردام‌)
  • منارهاي مخروطي شكل بناي تاريخي برج Montelbaanstoren (اين برج به عنوان قسمتي از ديوار دفاعي اطراف آمستردام بنا شده‌).
  • فرودگاه اسخيپهول (بزرگترين فرودگاه هلند و رتبه چهارم اروپا. يكي از جاذبه‌هاي اين فرودگاه ساعت آن است كه طراحي آن به صورتي است كه گويا شخصي داخل ساعت و هر دقيقه عقربه قبلي را پاك كرده و عقربه جديد را مي‌كشد)
  • كليساي سنت مارتين واقع در شهر اوترخت مي باشد. اين قلعه ديدني و زيبا متعلق به قرن 14 مي باشد كه توسط معمار معروف هلندي به نام Cuypers بنا شده است.
  • موزه Catharijneconvent (موزه سنت كاترين) موزه هنر مذهبي در اوترخت اين مجموعه در سنت كاتارين سنت واقع شده است . مجموعه هاي آن شامل آثار فراواني از اسقف اعظم كاتوليك اوترخت است كه در سال 1979 در كليسا قرار گرفته است.
  • موزه مركزي واقع در شهر اوترخت مي باشد كه نمايش هاي فصلي در آن برگزار مي شود
  • موزه راه آهن: اين موزه در شهر اوترخت مي باشد كه در آن تاريخ راه آهن و حمل و نقل با قطار را نمايش گذاشته اند
  • Speelklok موزه: اين مكاني محلي است براي نمايش فرهنگ هلند كه در روزهاي مختلف سال گروه هاي موسيقي در آن برنامه اجرا مي كنند

 

 

 

 

 

 

 

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی