شهر برگزاری :ایتالیا- میلان تاریخ برگزاری :    3 – 5 novembre 2023 

Days
Hours
Minutes
Seconds

نمایشگاه آرتیسیما

نمایشگاه آرتیسیما یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها و مسابقاتی است که در زمینه‌ی هنر معاصر در ایتالیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه رویکرد خود را بر روی تمرکز برای کشف‌استعداد‌ها و تلاش‌مداوم برای زیبایی گذاشته است و این را نمادتجاری خود می‌دارد.

این نمایشگاه از ۶ حمایت نهادی و جوایزسی‌امین دوره آرتیسیما تشکیل شده است که با همکاری بنیاد‌ها و موسسات و همچنین افراد شریک در این حوزه تشکیل می‌شود. هدف این نمایشگاه ایجاد فضایی برای هنرمندان و گالری‌های شرکت کننده است که بتوانند ارتباطات خود را قوی و افزایش سازند. در روزهای برگزاری این نمایشگاه توسط هیئت داوران بین‌المللی، که متشکل از متصدیان، مدیران برجسته ترین‌ هنرهای معاصر جهان هستند، جوایز اهدا می‌شود.

نمایشگاه آرتیسیما

بخش اول آینده-اکنون (Present Future) نام دارد. در این بخش هنرمندان جوان (با کمتر از۴۰ سال سن) توسط گروهی از کیوریتورهای جوان از سراسر جهان انتخاب و با برنامه‌های ویژه معرفی می‌شوند. آثار هنرمندان دعوت‌شده شامل آخرین آثار آن‌ها و یا پروژه‌هایی است که برای نخستین بار در ایتالیا و اروپا به نمایش‌ درمی‌آیند. 
بخش بعدی بازگشت به آینده (Back to the Future) نام دارد. در این بخش غرفه‌های مونوگرافیک از پیشگامان هنر معاصر ارائه می‌شود. در این بخش آثار سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۹ با هدف توجه مجدد به آثار هنرمندانی که در هنر معاصر نقش کلیدی و مهمی را ایفا کردند، به نمایش درمی‌آیند. این بخش برای عموم مخاطبان فرصت ویژه برای آشنایی با آثار مهم و برجسته از آن سال‌ها و تعامل آن‌ها با تجربه‌های امروز است. 
بخش دیگر Disegni به‌عنوان بخشی تجربی از این آرتفر و با تمرکز بر طراحی و هنر معاصر فعال است. این بخش با معرفی نقاشی چون راهی برای ارتباط هنرمندان با جهان به مخاطبان اجازه می‌دهد تا نگاه چالش‌برانگیز به این مدیوم داشته باشند.
بخش‌های اصلی رویداد آرتیسیما به چهار بخش تقسیم شده‌اند که هریک کمیته‌ی ناظر دارند. بخش اصلی (Main Section) به گالری‌ها در صحنه‌ی بین‌المللی هنر معاصر اختصاص دارد. بخش بعدی دیالوگ/مونولوگ (Dialogue/Monologue) به گالری‌هایی اختصاص دارد که به تازگی فعالیت خود را آغاز کردند و یا گالری‌هایی که با برگزاری غرفه‌های مونوگرافیک یا غرفه‌هایی با آثار دو هنرمند برای ایجاد دیالوگ رویکرد آزمایشی دارند. بخش تازه وارد (New Entries) به گالری‌هایی می‌پردازد که کمتر از پنج سال از آغاز فعالیت آن‌ها گذشته است و حضور آن‌ها در این آرتفر نخستین تجربه‌ی آنان است. در بخش فضاهای هنری (Art Spaces & Editions)، گالری‌ها و فضاهای غیرانتفاعی آثار چاپی و نسخه‌های متعدد آن‌ها را به نمایش می‌گذارند.
پروژه‌ی بعدی جایزه‌ی هنری اثرگذاری اجتماعی تورینو-هنر و نوآوری اجتماعی (Torino Social Impact Art Award) است که با هدف برقراری ارتباط میان هنر و نوآوری اجتماعی و آغاز کنش‌های اثرگذار بر وضعیت اجتماعی متأخر آغاز شد. بر مبنای این پروژه به دو استعداد جوان اقامت یک‌ماهه در شهر تورینو اعطا می‌شود. این دو هنرمند از طریق فراخوان ارسالی به آکادمی‌های هنرهای زیبا و دانشگاه‌های ایتالیا و براساس پیشینه و مهارت‌ها انتخاب می‌شوند. این دو تن می‌باید براساس موضوع و با مدیوم انتخاب‌شده اثر خود را تولید کنند.
پروژه‌ی Alfabeto Treccani در همکاری با Treccani Arte از سال ۲۰۱۸ آغاز شد و در آن ۲۱ هنرمند معاصر ایتالیایی آثاری با حروف الفبای زبان ایتالیایی خلق می‌کنند. هر هنرمند با حرفی به خلق اثر می‌پردازد که آن حرفِ نخست نام خانوادگی وی است. تصویر زیر یکی از هفت اثر به‌نمایش‌درآمده در سال ۲۰۱۹ از Vezzoli Francesco به نام «اشک‌هایم را بگیر» است. این پروژه یکی از انواع تجربه‌های هنری نوین است و در کنار گسترش هنر معاصر در جهان به دنبال تقویت نسل‌های جوان مجموعه‌دار نیز است.

نمایشگاه آرتیسیما

خدمات تور نمایشگاهی

ویزای ایتالیا

بلیت ورودی نمایشگاه

بیمه نامه مسافرتی

هتل 4 ستاره

ترانسفر فرودگاه و نمایشگاه

بلیت هواپیما

تور لیدر فارسی زبان

معرفی شهرتورین ایتالیا

این شهر را پاریس ایتالیا نامیده‌اند و شما با قدم زدن در شهر  دقیقا حس قدم زدن در پاریس را خواهید داشت. خوشبختانه شهر تورین ازدحام شهرهای بزرگ ایتالیا را ندارد و همین نقطه‌ی مثبتی برای آن است.

این شهر میزبان برخی از بهترین دانشگاه‌ها، کالج‌ها و آکادمی‌های جهانی بوده و موزه‌های معتبری همچون موزه مصرشناسی و مول آنتونلیانا را در خود جای داده است. شهر تورین از نظر فرهنگ و تاریخ بسیار غنی می‌باشد و دارای صدها گالری‌ هنری، کلیسا، کاخ، خانه‌ اپرا، تئاتر، کتابخانه‌ و موزه و همچنین میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های زیادی است.

شهر تورین را پایتخت شکلات‌های ایتالیا نیز دانسته‌اند چرا که در ساخت شکلاتی به نام جیاندوجا پیشگام می‌باشد. شما با قدم زدن در خیابان‌های این شهر، شکلات‌هایی با طراحی‌های خلاقانه را خواهید دید.

هتل های نزدیک

مقالات و دانستنی های مرتبط

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی