چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی

شرکت در نمایشگاه های بین المللی و نمایشگاه های تخصصی مستلزم داشتن قابلیت ارتباط برقرار کردن درست و روابط عمومی بالا است تا بتوانید از همراه شدن با تورهای نمایشگاهی بیشترین سود را ببرید. در این بین اگر قصد دارید که در نمایشگاه های تخصصی و بین المللی غرفه اجاره کنید کار شما سخت تر است. برای موفق شدن در غرفه داری و جذب بازدید کنندگان بیشتر به جز توانایی های ارتباطی خود و همکارانتان نیاز به رعایت برخی نکات کابردی و ساده دارید که به شما کمک خواهد کرد تا بازدید کنندگان بیشتری را به سمت غرفه خود جذب کنید. در ادامه چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه در نمایشگاه های بین المللی و تورهای نمایشگاهی ذکر شده است.

از شبکه های مجازی برای اطلاع رسانی استفاده کنید

برای اطلاع رسانی پیش از نمایشگاه یا بعد از می توانید از فضای مجازی استفاده کنید که هزینه تبلیغات بسیار اندکی خواهد داشت. پیش از حضور در نمایشگاه بهتر است تمام مشتریان و مخاطبان خود را برای حضور در نمایشگاه دعوت کنید. این امر  به شلوغ شدن غرفه شما و جذب مخاطبان و بازدید کنندگان بیشتر کمک خواهد کرد. شبکه های اجتماعی محل خوبی برای معرفی نمایشگاه و محصولات و خدمات شما است که قصد دارید در نمایشگاه آن ها را معرفی کنید.

در غرفه خود از نمایشگر استفاده کنید

 برای اطلاع رسانی بصری و معرفی خدمات و محصولات خودتان بهتر است از یک یا چند نمایشگر بزرگ برای جذب بازدیدکنندگان نمایشگاه ها استفاده کنید. ساخت کلیپ ها و محتوای ویدئویی از محصولات و خدمات که جنبه های بصری غرفه شما را دو چندان و کمک شایانی به جذب بازدید کنندگان غرفه شما خواهد کرد.  البته در این نوع محتوا باید استانداردهای نمایشگاهی رعایت شد.

از صندلی های کافی برای نشستن بازدید کنندگان استفاده کنید

برای بازدیدکنندگان غرفه خود و همچنین بازدیدکنندگان دیگر صندلی های کافی را برای نشستن در نظر بگیرید. این کار به بازدیدکنندگان فرصت می دهد مدت بیشتری را در غرفه شما وقت بگذرانند و شما شانس معرفی بهتر محصولات و خدمات خود را خواهید داشت. برای این منظور بهتر است از میزهای کوچکی نیز در کنار صندلی ها استفاده کنید که بر روی هر میز کاتالوگ محصولاتتان موجود باشد.

همکارانتان به زبان انگلیسی یا زبان محلی مسلط باشند

از همکارانی برای شرکت در تورهای نمایشگاهی یا حضور در غرفه استفاده کنید که به زبان انگلیسی و یا به زبان محلی شهر نمایشگاه مورد نظر مسلط باشند. این کار بر میزان فروش شما تاثیر مستقیم خواهد داشت. اگر از همکارانی استفاده می کنید که نمی توانند به درستی محصولات یا خدمات شما را به بازدید کنندگان معرفی کنند ، اثر منفی روی میزان فروش و قراردادهای شما در خلال نمایشگاه خواهد گذاشت.

از مترجم استفاده کنید

اگر نمی توانید همکاران مسلط به زبان را با خود همراه کنید حتما از مترجم زبان محلی استفاده کنید تا به راحتی بتواند با بازدید کنندگان غرفه شما ارتباط برقرار کند. وجود یه مترجم محلی افزایش تعداد بازدیدکنندگان از غرفه شما را به همراه خواهد داشت. استفاده از مترجم امری معمول برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر است.

جایگاه غرفه در سالن های نمایشگاهی با دقت انتخاب شود

جایگاه قرار گرفتن غرفه در جذب بازدید کننده بیشتر، تاثیر مثبت دارد. اگر بخواهیم بهتر این موضوع را بیان کنیم باید بگوییم غرفه شما باید از جایگاه و طراحی خوبی برخوردار باشد تا در نمایشگاه ها بتوانید به بازدیدکنندگان حس اعتماد را القا کنید.

نکات دیگری نیز برای جذب مخاطبان و بازدیدکنندگان بیشتر میتوان ذکر کرد که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت. نکات ذکر شده اگر چه به ظاهر ساده هستند، اما در برخی مواقع فراموش شده و رعایت نمی شوند. اگر قصد شرکت در تورهای نمایشگاهی را دارید قبل از هر اقدامی نکات ارائه شدن در این مقاله و مقاله های دیگر را نیز بخوانید.

 

فهرست تور های نمایشگاهی مرتبط

مجله گردشگری تورک

5 دلیل شرکت در تورهای نمایشگاهی
آداب و رسوم سرو غذا در سه کشور اروپایی
7 اشتباه رایجی که در تورهای نمایشگاهی باید از آن ها بپرهیزیم
چند نکته کاربردی برای افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما در تورهای نمایشگاهی